شناسهٔ خبر: 84146 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد

منابع حساب متقاضیان صرف خرید مصالح ساختمانی پروژه اقدام ملی شود/همکاری بانک مسکن در طرح اقدام ملی موجب تسریع در انجام پروژه‌ها

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از همکاری مثبت بانک مسکن در پیشبرد طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: تزریق آورده متقاضیان به پروژه‌های طرح اقدام ملی در کنار تسهیلاتی که قرار است بانک مسکن در اختیار این پروژه ها قرار دهد به طور قطع فرآیند کار را سرعت می‌دهد.

به گزارش پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، جواد حق شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به همکاری خوب و مثبت  بانک مسکن در پیشبرد طرح های تامین مسکن از جمله طرح اقدام ملی گفت: جلسات متعددی با مسئولان و مدیران  بانک مسکن در خصوص پیشبرد این طرح برگزار شده است و  بانک مسکن به عنوان بازوی تامین مالی این طرح، تاکنون براساس مذاکرات صورت گرفته همکاری خوبی با متولی طرح اقدام ملی مسکن در خصوص تهیه دستورالعمل‌ها، روش ها، سازوکارها و ... داشته است.

وی افزود: تاکنون شیوه مدیریت کار در بخشی از مسوولیت هایی که بر عهده  بانک مسکن گذاشته شده است به خوبی پیش رفته است و هم اکنون آورده های متقاضیان طرح اقدام ملی در حساب متقاضیان نزد این بانک سپرده گذاری شده است.

حق شناس با بیان اینکه قطعا برای تامین مالی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن نیازمند همکاری گسترده  بانک مسکن هستیم به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: تزریق آورده متقاضیان به پروژه های طرح اقدام ملی در کنار تسهیلاتی که قرار است  بانک مسکن در اختیار این پروژه ها قرار دهد به طور قطع فرآیند کار را سرعت بخشیده و کار را تسریع می کند.از این رو از مدیران  بانک مسکن تقاضا می کنیم با ادامه همکاری های خوب و سازنده ای که تاکنون با مجموعه متولیان ساخت مسکن ملی داشته اند منابع در اختیار خود برای این طرح را به پروژه ها اختصاص دهند تا کار ساخت واحدها سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون پروژه های مسکن ملی نیازمند تزریق منابع و آورده متقاضیان است که براساس سازوکارها ودستورالعمل های تهیه شده از سوی متولی بخش مسکن باید متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها و همچنین پس از تخصیص هر واحد مسکونی به هر متقاضی به پروژه تزریق شود.

حق‌شناس توضیح داد: براساس یکی از مهمترین شروطی که وزارت راه وشهرسازی برای طرح اقدام ملی تعیین کرده است باید متقاضیان هر کدام از واحدهای مسکونی مشخص باشند تا تزریق منابع مالی به پروژه آغاز شود.پس از مشخص شدن هر متقاضی در صورتی که متقاضی آورده خود را تکمیل کرده باشد متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان،منابع مالی اعم از آورده متقاضیان از یک سو و تسهیلات بانکی از سوی دیگر به پروژه ها اختصاص داده می شود.

وی با اشاره به تورم بالا در هزینه‌های ساختمانی به پايگاه خبرى بانك مسكن، گفت: يك پیشنهاد مهم در شرایط تورمی فعلی آن است که منابعی که هم اکنون در حساب متقاضیان قرار دارد برای خرید مصالح ساختمانی به پروژه‌ها تزریق شود تا در آینده به واسطه افزایش هزینه‌های ساخت،سازنده‌ها با مشکل و معضل کمبود منابع مالی مواجه نشوند.

حق شناس همچنین از همکاری مثبت  بانک مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای راه اندازی یک شرکت بازرگانی به منظور برقراری ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی خبر داد و افزود: در این همکاری مشترک خرید مصالح با نرخ کارخانه و بدون واسطه از تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع منجر به کاهش هزینه های ساخت از ناحیه هزینه های مربوط به تامین مصالح ساختمانی می شود.

گفتنى است، بنیاد مسکن مسوولیت ساخت بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و برخی دیگر از شهرهای کشور را بر عهده دارد.