شناسهٔ خبر: 84165 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نیروهای متخصص قراردادی راه و شهرسازی تعیین تکلیف می‌شوند

image_2020_8_13-9_15_43_704_MEd.JPG معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعیین تکلیف نیروهای متخصص قراردادی و تبدیل وضعیت آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) ،نعمت الله ترکی گفت: ما به برنامه‌های تحول اداری، توسعه منابع انسانی و شرایط جذب نیروهای اداری با تخصص بالا و متناسب با رشته‌های مورد نیاز در بخش وزارت راه و شهرسازی ورود کرده‌ایم و با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بخش دوم کار ما بر ۱۰ برنامه تحول اداری که از سازمان امور استخدامی به صورت رسمی به کل دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده، تمرکز یافته است.

این مسوول گفت: یکی از این برنامه‌های ما ساماندهی یا تعیین وضعیت پرسنل نیروی انسانی سازمان‌ها و مراکز اداری زیر مجموعه وزارتخانه بوده و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

ترکی افزود: در وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسیده‌ایم که برای انجام اصلاحات در ساختار و تشکیلات اداری به تناسب فعالیت، خدمت و فرایندی که نیاز است اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد داده ایم در ساختار جدید، حوزه اداری در استان‌ها اصلاح شود و یک اداره کل مسکن و شهرسازی و راهداری و لجستیک در استان‌ها شکل بگیرد تا مردم و خدمت گیرندگان از سردرگمی رهایی یابند.

این مسوول گفت: همچنین رسیدگی به معیشت پرسنل در حوزه مسکن و امکانات رفاهی، تعیین تکلیف و جذب نیروهای استخدامی و افزایش حقوق کارمندان وزارتخانه در اولویت ما قرار گرفته است.

ترکی با تاکید بر تمرکز زدایی از بخش خدمات اداری این دستگاه، افزود: با توجه به تجمیع خدمات زیربنایی و روبنایی در وزارتخانه، حجم مراجعات به مراکز اداری زیاد شده است و قطعا پرسنل مجموعه، قادر به پاسخگویی به همه خواسته‌ها نیستند و باید تمرکز زدایی در این بخش داشته باشیم.

وی افزود: یکی از اولویت‌هایی ما در استان قزوین، بحث الکترونیکی کردن ارایه خدمت است که میز خدمت در استان راه اندازی شده تا مردم سریعتر و آسانتر به خدمات مورد نظر دسترسی داشته باشند.

ترکی ادامه داد: افزایش بهره وری و استقلال نظام بهره وری در سیستم مجموعه وزارت راه و شهرسازی را نیز مورد پیگیری قرار داده ایم  تا بتوانیم سطح بهره مندی کارمندان را بالا ببریم.

وی گفت: در برنامه‌های تحول اداری، نظام سلامت اداری و ارزیابی عملکرد پرسنل مجموعه استان‌ها در اولویت قرار گرفته که بخش مهم آن، شفاف سازی ارایه خدمت به خدمات گیرندگان است.

معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در استان قزوین کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و بانک اطلاعاتی خوبی درخصوص اموال غیرمنقول در حوزه زمین و مسکن تهیه شده تا شفاف سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: همچنین طرح کاداستر یا حدنگاری را در این زمینه به استان قزوین پیشنهاد کرده ایم که قرار شده، انجام شود و روی هم رفته ارزیابی ما از استان قزوین به دلیل فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه‌های بخشی، مطلوب و خوب است.

فعالیت ۵۵ هزار نفر در وزارت راه و شهرسازی

وی با اشاره به آمار جمعیتی این وزارتخانه، گفت: نزدیک به ۵۵ هزار نفر در سامانه کارمند ایران در سه بخش ستادی، شرکت‌های وابسته و بخش استان‌های وزارتخانه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان‌ها فعالیت دارند و ۲۳۰ نفر فقط در اداره کل راه و شهرسازی قزوین مشغول خدمت هستند.

ترکی گفت: این آمار نشان می‌دهد قزوین مازاد نیرو ندارد و اگر اصلاح ساختاری مورد نظر صورت گیرد نیروهای کیفی و کمی لازم برای استان‌ها تامین خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیروهای جوان، باسواد و دارای فعالیت شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی مشغول به کار هستند و اگر بازنگری برای تبدیل وضعیت نیروهای کار معین در این استان صورت گیرد موجب افزایش بهره وری و رضایت ارباب رجوع خواهد شد.