شناسهٔ خبر: 84182 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش‌های پراکنده در استان‌های نیمه شمالی/تداوم گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در سیستان، هرمزگان و فارس/تهران خنک می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ مرداد و روزهای آتی پیش بینی کرد و از کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی، پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز ۲۴ مرداد در سواحل دریای خزر، بارش پراکنده باران و در شمال آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: از شنبه تا یکشنبه هفته آتی بر شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و به ویژه غرب سواحل افزوده می‌شود. علاوه بر این مناطق در برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، و خراسان‌شمالی رگبار پراکنده باران، پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، برای جنوب کشور در ساعات بعدازظهر و اویل شب، در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس، رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد. همچنین، برای چند روز آینده در شرق کشور وزش باد همراه با گردوخاک ادامه دارد که این روند، بیشتر برای شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از خراسان جنوبی، تداوم خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دمای هوا از امروز بعدازظهر تا هفته آینده در سواحل شمالی کشور بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. به طور کلی در نیمه شمالی کشور در روزهای آتی، از میزان دما کاسته می‌شود.

به گفته وی، تهران امروز ۲۴ مرداد آسمانی صاف دارد و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که در روزهای آتی، انتظار هوایی خنک در تهران پیش‌بینی می‌شود.