شناسهٔ خبر: 84191 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پروژه‌های طرح «اقدام ملی مسکن» در استان اصفهان آماده کلنگ‌زنی است

قاری قران ،اقدام ملی ،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، از آماده شدن پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن استان برای کلنگ‌زنی خبر داد.

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طی گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در اکثر شهرستان‌های استان اصفهان تهیه شده، و برای مابقی شهرستان ها نیز هماهنگی های لازم بعمل آمده است همچنین طراحی معماری پروژه‌ها انجام گردیده و آماده کلنگ‌زنی است.  

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اصفهان و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار  اجرایی شده است. اذعان داشت: ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی و بویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا، از ویژگی‌های اصلی این طرح است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۴۲  واحد طرح اقدام ملی مسکن شهر تودشک در هفته گذشته آغاز به ساخت شده است عنوان کرد: کلنگ طرح اقدام ملی مسکن شش شهرِ استان شامل نیک آباد، قهجاورستان، شهرضا، منظریه، کاشان و نایین در هفته دولت به زمین می‌خورد.  

وی افزود در مجموع تعداد ۸۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن این شهرها آماده احداث می‌باشد که اعتبار مورد نیاز آن از طریق تسهیلات و آورده متقاضیان تامین می‌شود.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد از تعداد بیش از ۷۰ هزار نفر ثبت نامی طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان ۳۵ هزار نفر واجد شرایط بودند. و با توجه به اینکه عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های انبوه‌سازی طرح اقدام‌ملی، تا پایان ماه جاری شروع خواهد شد، عدم تکمیل مدارک و واریز وجه در مهلت زمانی اعلام شده به منزله انصراف متقاضی از این طرح تلقی خواهد شد.  
وی بر واریز هرچه سریعتر آورده ٤٠ میلیون تومانی متقاضیان مسکن ملی تاکید کرد و گفت: متقاضیان تایید شده طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان تا ٢۵ مرداد ٩٩ فرصت دارند تا نسبت به واریز آورده اولیه اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این استان با دارا بودن ۱۰۹ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است تاکید کرد: تمام سعی ما این است که در کمترین زمان ممکن واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را در اختیار مردم عزیز قرار داده و به عنوان استانی که بعد از تهران بیشترین سهم مسکن در این طرح را دارد بتوانیم وضعیت مسکن را به ویژه در سطح  استان سامان ببخشیم. چرا که  با اجرای طرح اقدام ملی، میزان عرضه و تقاضا برای مسکن، برابر خواهد شد و از این رو قیمت‌ها متعادل می‌شود.