شناسهٔ خبر: 84256 - سرویس استان‌ها

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های کردستان اختصاص یافت

راهسازی کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این ارتباط گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان از منابع مختلف بودجه ۹۹، حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی واستانی به راهسازی اختصاص یافته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (كردستان)  محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)،  جاده مریوان - سنندج،  طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدر شمال - جنوب در کردستان گفت:  بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۶ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

ثابتی یادآور شد:  اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود در۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.