شناسهٔ خبر: 84349 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان شرقی:

ساخت و تحویل ۶۴ بیمارستان در ۷ سال گذشته/ ۱۳ بیمارستان دیگر تا پایان دولت تکمیل می‌شود

بیمارستان در حال تجهیز بروجن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات شاخص دولت در ارتقای شاخص‌های سلامت، از تکمیل و تحویل ۶۴ بیمارستان در هفت سال گذشته توسط این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان غربی از بیمارستان در دست احداث شهرستان تکاب بازدید کرد.

اسلامی در جریان این بازدید از تکمیل مراحل ساخت این بیمارستان تا پایان شهریورماه سال جاری و تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: تجهیرات بیمارستان نیز با تلاش مسئولان استانی، تهیه و به‌زودی نصب می‌‌شود.

او با بیان اینکه توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی‌ شهرستان تکاب همواره مورد توجه قرار داشته است، افزود: تلاش کرده‌ایم سازمان ایمیدرو را به‌عنوان یکی از بهره‌برداران اصلی معادن تکاب، به مشارکت در این بخش دعوت کنیم و پیش‌‌بینی می‌‌شود با این اقدام و افزایش سهم اعتبارات، اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

اسلامی با اشاره به ساخت و تحویل ۶۴ بیمارستان در هفت سال گذشته توسط وزارت راه و شهرسازی و تحویل ۱۳ بیمارستان در دوره کرونا به وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: ۱۳ پروژه بیمارستانی دیگر نیز تا پایان کار دولت تدبیر و امید تکمیل و به بخش بهداشت و درمان تحویل داده خواهد شد؛ ضمن اینکه پیش‌‌بینی می‌‌‌شود با توجه به سیاست جدید اتمام پروژه‌‌های نیمه‌‌تمام از طریق افزایش اعتبارات و بهره‌‌مندی از همکاری‌‌های سازمان برنامه و بودجه، بسیاری از پروژه‌‌‌هایی که پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند نیز تا پایان دولت به اتمام برسد.

او همچنین در خصوص بافت فرسوده و تاریخی تکاب عنوان کرد: طرح بافت فرسوده و تاریخی این شهرستان و رسیدگی به مشکل تاریخی برخی از زمین‌‌های مردمی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر تزریق منابع لازم برای بازآفرینی شهری، مشکلات تاریخی مردم در برخی اراضی نیز در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت حال مردم تعیین‌‌‌تکلیف می‌‌‌شود.