شناسهٔ خبر: 84379 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی:

برای رونق مجتمع بندری انزلی برنامه ریزی مناسبی انجام شده است

بازدید مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی با تقدیر از اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در راستای حمایت از پروژه های ملی استان گفت: پیگیری ها و برنامه ریزی های مناسب موجب رونق دوباره مجتمع بندری انزلی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی طاعتی مقدم در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی از اجرای تفاهم نامه بین اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با شرکت ساخت راه آهن رشت- انزلی خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه برای کمک و همراهی به وزارت راه و شهرسازی جهت تسریع اجرای پروژه‌های موجود است.

وی ضمن ابراز خرسندی از همگرایی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی، افزود: با توجه به کمبود مصالحی که در گیلان با آن مواجه هستیم مصالح حاصل از لایروبی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان مورد استفاده قرار گرفته است که این امر بسیار جای تقدیر دارد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تأکید ریاست جمهوری جهت اتصال پروژه راه آهن رشت_ قزوین به دریا، افزود: این یک پروژه استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران است که ریل‌های راه آهن را به دریای خزر رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه از طریق همکاری سازمان بنادر بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه مصالح و ژئوتکنیک رفع شده است، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ پروژه راه آهن به اتمام خواهد رسید.

طاعتی مقدم  با تأکید بر اینکه وزارت راه شهرسازی به دنبال این است که بنادر کشور از چارچوب مطلق فعالیت بندری خارج و چند سوی حرکت کند، اظهار داشت: در بندر امام(ره) نیز در زمینه حمل نقل زمینی و ریلی وارد شده است تا از ظرفیت بنادر بیشتر استفاده شود.

رونق دوباره مجتمع بندری انزلی

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی به خصوص در حوزه بنادر دارای مسئولیت اجتماعی ویژه است، افزود: تهیه مصالح جز وظایف این سازمان نیست و به این علت که راه آهن در حوزه گیلان یکی از پروژه‌ای زیر ساختی مهم برای این استان بوده همکاری لازم صورت گرفته است که امیدواریم همکاری خوب اداره کل بنادر و دریانوردیگیلان در استان های دیگر نیز شاهد باشیم تا از منابع و موادی که استحصال می شود به خوبی بهره برداری کنیم.

طاعتی مقدم با اشاره به اینکه تمایل داریم در دیگر بنادر کشور این نوع همکاری‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: همگرایی بین سازمانی سبب می‌شود از ظرفیت منابع موجود در کشور به صورت بهینه استفاده شود.

وی افزود:در دو سال گذشته تمهیدات و برنامه ریزی های لازم و مناسبی برای رونق دوباره بندرانزلی گرفته شد که واردات غلات و ایجاد زیرساخت های مناسب آن و سرمایه گذاری های درست از جمله این موارد بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی از پیگیری سازمان بنادر و تاکید وزیر راه و شهرسازی در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز همچون مکنده غلات در بندرانزلی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی ها و پیگیری های مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان و سازمان بنادر شاهد رونق دوباره بندرانزلی هستیم که امیدواریم با فراهم سازی تجهیزات مونتاژ شده از ظرفیت‌های این بخش بیش از پیش به خوبی استفاده شود.