شناسهٔ خبر: 84405 - سرویس استان‌ها

آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان شهریور و مهرماه برگزار می‌شود

IMG_5597.JPG رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی بوشهر گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان که قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به علت شیوع بیماری کرونا در شهریور و مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) سعید جوکار اظهار داشت: متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان در رشته معماری (طراحی) پنجشنبه هفته جاری ششم شهریورماه و آزمون (تستی) سایر رشته‌های نیز سوم و چهارم مهرماه سال جاری به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون یاد شده در هفت رشته معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (طراحی و نظارت)، تاسیسات برق (طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و همچنین رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات مکانیکی و برق نیز به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی به طور همزمان در تاریخ‌های یاد شده برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: متقاضیانی که پیش از این برای آزمون اسفندماه سال ۹۸ ثبت‌نام کرده بودند دیگر نیاز به ثبت نام دوباره نداشته و تنها در صورت نیاز به تغییر می‌توانند نسبت به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت‌نام و یا تغییر محل آزمون اقدام کنند.

آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان، کاردانی و معماران تجربی همه ساله و در ۲ نوبت برگزار می‌شود که آزمون اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشد و به شهریورماه امسال موکول شد.

مهندسانی که سه سال از اخذ مدرک تحصیلی آنان گذشته باشد شرایط حضور در آزمون ورود به حرفه مهندسی را دارند.

ضمنا محل برگزاری آزمون خواهران در رشته معماری دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا، میدان ریسعلی دلواری و براداران دانشگاه آزاد اسلامی واحد عالیشهر است.