شناسهٔ خبر: 84436 - سرویس بنادر و دریانوردی

توسط دولت تدبیر و امید و و در نخستین روز هفته دولت انجام گرفت

بهره‌برداری و به آب‌انداختن دو فروند رمپ فلزی متعلق به بندرگاه ابوموسی/ فراهم‌شدن امكان پهلوگیری انواع شناورها تجاری، صیادی، مسافری و گردشگری درشهرستان ابوموسی

افتتاح در دولت تدبیر و امید و همزمان با نخستین روز هفته دولت بهره برداری از یك فروند رمپ فلزی بندرگاه ابوموسی، آغاز و رمپ دوم نیز پس از انجام تعمیرات اساسی در بندر شهید رجایی جهت استقرار در بندرگاه ابوموسی به آب اندازی شد .

علیرضا محمدی كرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری و به آب اندازی  دوفروند رمپ فلزی كه همزمان با نخستین روز هفته دولت طی ارتباط زنده تصویری استاندارهرمزگان با فرمانداری ابوموسی انجام گرفت، اظهارداشت: توسعه فعالیت‌های تجاری، رونق گردشگری دریایی و بسط و گسترش زیرساختهای بندری ودریایی جزیره ابوموسی درقالب سند طرح جامع این بندرگاه بدون وقفه و با مشاركت سایر دستگاهها درحال انجام است.

 

مدیر كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان با اشاره به مشخصات فنی این دو فروند رمپ  فلزی متعلق به بندرگاه ابوموسی تصریح کرد: رمپ‌های یاد شده باطول و عرض ۲۰ متر و ارتفاع حدود۲/۶ متر همچنین آبخور حدود ۶ /۰ متر یكی از پركاربردترین زیرساخت‌ها در امر تخلیه و بارگیری دربنادر وجزایر به شمار می‌آید .

وی ادامه داد: اسکله رمپ  شماره یک كه رسما مورد بهره برداری قرارگرفت و اسکله رمپ شماره ۲ بندر نیز بعد از اتمام تعمیرات اساسی و زیر آبی در نخستین روز هفته دولت، در بندر شهید رجایی به آب اندازی شد تا پس از انتقال به جزیره ابوموسی طی روزهای آینده نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد .

محمدی كرجی‌ران خاطر نشان كرد: رمپ‌های بندرگاه ابوموسی قابلیت پهلوگیری و تخلیه و بارگیری انواع شناورهای باری – مسافری (رو- رو) و لندینگ کرافت‌ها و شناور صیادی را داراست .

این مقام مسئول به دیگر طرح‌های دریایی و بندری در حال اجرا در جزیره ابوموسی نیز اشاره داشت و گفت: موج شكن فرعی بندر بطول ۶۰۰متر، دایك استحصال به طول ۸۵۰ متر و انجام استحصال پسكرانه و همچنین ساختمان اداری بندرگاه از جمله طرح‌هایی است كه براساس برنامه زمان‌بندی شده، تا پایان سال مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت .

شایان ذكر است بندرگاه ابوموسی یكی از بنادر تحت تملك سازمان بنادر و دریانوردی است كه  با برخورداری از حوضچه‌ای به مساحت ۱۱ هكتار و اراضی پسكرانه ۸ هكتاری قابلیت پذیرش انواع شناورهای فلزی و چوبی را داراست این بندر یكی از بنادر راهبردی و استراتژیك منطقه درابعاد مختلف تجاری و صیادی و نظامی به‌شمار می‌آید .