شناسهٔ خبر: 84443 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون مهندسی سازمان بنادر خبر داد:

۳۵ پروژه بزرگ دریایی و بندری آماده افتتاح/ عزم جدی سازمان بنادر در استفاده حداکثری از توان داخلی برای توسعه و تجهیز بنادر کشور

محمدرضا الهیار عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ۳۵ پروژه دریایی و بندری به ارزش ریالی ۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بعلاوه ۲,۰۷ میلیون یورو آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار با بیان اینکه در سال رونق تولید و همچنین در سال جهش تولید، عزم جدی سازمان بنادر استفاده حداکثری از توان داخلی به منظور توسعه و تجهیز بنادر کشور بوده است ، اظهار داشت: تا پایان سال جهش تولید ، تعداد زیادی پروژه به صورت ماهانه به تفکیک استان ها برای افتتاح پیش بینی شده است.

پروژه های بنادر خوزستان به ارزش ۸۴۶ میلیارد ریال

وی ادامه داد: در استان خوزستان ارزش پروژه ها ۸۴۶ میلیارد ریال است و در بندر امام خمینی(ره) تعمیرات اساسی اسکله های ۳۱ و ۳۲، انبارهای چندمنظوره، تحویل و بهره برداری از اسکله شناور آلومینیومی با فلوترهای بتنی و متعلقات و نیز تامین ۷ دستگاه دیزل ژنراتور جهت سایت های VTS مدنظر قرار دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه احداث شبکه اطفای حریق بنادر سجافی و شادگان از دیگر پروژه هایی که به زودی به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: تحویل و بهره برداری از ۱ فروند بارج جمع آوری آلودگی نفتی در بندر خرمشهر، اصلاح سیستم های اعلام و اطفا حریق و تهویه دیتا سنترهای بنادر امام، آبادان و خرمشهر و نیز تعمیرات اساسی ترمینال مسافری بندر آبادان از دیگر پروژه هایی است که به سرانجام می رسد.

پروژه های بنادر استان هرمزگان با ارزش ۸۳۵ میلیارد ریال

اله یار در مورد بنادر استان هرمزگان با اعلام اینکه پروژه های مربوطه در این استان ارزشی معادل ۸۳۵ میلیارد ریال خواهند داشت، گفت: تعمیرات اساسی منجر به PM اسکله های شماره ۱۶ تا ۲۰ بندر شهیدرجایی، احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، تحویل و بهره برداری از ۱ فروند قایق طناب گیر، ساخت و نصب یک فروند رمپ فلزی شناور چندمنظوره سی متری بندرگاه سیریک و نیز راه اندازی سیستم ACCESS CONTROL بندر شهیدرجایی (فاز درب خودرو سنگین) از جمله پروژه های بنادر استان هرمزگان است.

وی افزود: احداث ۱۲ پست اسکله شناور مسافری در ۶ نقطه تعیین شده از سواحل استان هرمزگان، تامین یک فروند رمپ فلزی شناور چندمنظوره بندر شیو، تامین تجهیزات مخابراتی موردنیاز برج های کنترل ابوموسی، جاسک، کیش و نوسازی کنسول کنترل ترافیک کیش، احداث مرکز ارائه خدمات اداری و خدماتی، تحویل و بهره برداری از ۲ دستگاه x-ray بندر مسافری شهید حقانی و ۱ دستگاه AIS برج کنترل جزیره هرمز از دیگر پروژه هایی است که در استان هرمزگان مدنظر قرار دارد.

به گفته معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین تحویل و بهره برداری از تجهیزات مخابراتی مورد نیاز برج های کنترل ترافیک دریایی جاسک و جزایر کیش و ابوموسی و استانداردسازی بنادر مسافری با راه اندازی تجهیزات استراتژیک مخابراتی و نیز ساخت یک روند اسکله شناور جهت پهلوگیری شناور امداد و نجات بندر حقانی به عنوان پروژهای تعریف شده به بهره برداری می رسد.

پروژه های بنادر بوشهر به ارزش ۲۰۳۳ میلیارد ریال 

اله یار در رابطه با پروژه های قابل افتتاح بنادر استان بوشهر، گفت: لایروبی کانال های داخلی و خارجی بندر بوشهر و نیز خارج سازی ۳۷ فروند موتور لنج مغروقه بندر دیلم و مغروقه آبسوسا ۱ جمعا به ارزش ۲۰۲۳ میلیارد ریال است.

پروژه های بندر چابهار به ارزش ۲۸,۶ میلیارد ریال

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در مورد بندر چابهار نیز، اعلام کرد: ساخت و تحویل یک فروند قایق گارد و تامین ۶ فروند بویه و علائم کمک ناوبری در بندر چابهار جمعا به ارزش ۲۸,۶ میلیارد ریال جزء پروژه هایی است که به زودی افتتاح می شود.

پروژه های بندر انزلی به ارزش ۴۱۷,۷ میلیارد ریال

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پروژه های افتتاحی بندر انزلی به ارزش ۴۱۷,۷ میلیارد ریال، اظهار کرد: احداث یک پست اسکله جنرال کارگو غلات و دو دلفین نفتی بندر انزلی به همراه تحویل و بهره برداری از سامانه کنترل تردد (Access Control) درب های ۲ و ۳ این بندر از دیگر پروژه های افتتاحی است.

پروژه های بنادر مازندران و گلستان به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال و ۲,۰۷ میلیون یورو

اله یار در بخشی دیگر به پروژه های افتتاحی بندر امیرآباد اشاره و بیان کرد: تحویل و بهره برداری از ۱ دستگاه جرثقیل های موبایل ساحلی ۶۰ تنی، برق رسانی به تجهیزات و تامین روشنایی مسیر ریلی تخلیه و بارگیری قطارهای روسی (۲ کیلومتر برق رسانی به تجهیزات و روشنایی و ۲ پست برق)، احداث باشگاه ملوانان و احداث ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی پروژه های افتتاحی مربوط به بندر امیر آباد است.

وی در مورد پروژه های افتتاحی بندر نوشهر نیز اعلام کرد: احداث خط لوله و مخازن نگهداری روغن خوراکی، افتتاح سیلوی غلات و کارخانه چوب خشک کنی از جمله پروژه های مربوط به این بندر است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد پروژه مربوط به بندر ترکمن در استان گلستان نیز گفت: تامین و نصب اسکله شناور مسافری آلومینیومی در بندر ترکمن به طول ۴۸ متر افتتاح می شود.

اله یار در پایان خاطرنشان کرد: این موارد بخشی از پروژه هایی است که در سال ۱۳۹۹ در حوزه بندری و دریایی افتتاح می شود و پروژه های دیگری نیز جهت بهره برداری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.