شناسهٔ خبر: 84475 - سرویس مسکن و شهرسازی

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان قزوین احداث می‌شود

مسکن محرومان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: ۲۰۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قزوین برای محرومان احداث و بودجه آن نیز از طریق دولت تأمین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه سفر یک روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلید ساخت یک واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن برای محرومین به یک خانواده تحویل داده شد. آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی زبرای محرومین روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین با حضور نوبخت، استاندار، بختیاری رئیس کمیته امداد کشور، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نمایندگان و مسئولین اجرایی در روستای هادی آباد قزوین بر زمین زده شد.

محمدباقر نوبخت در این مراسم با تأکید بر اینکه ساخت مسکن برای محرومان یک ضرورت است، اظهار امیدواری کرد که تا ۶ ماه آینده این واحدها به اتمام برسد، این ۲۰۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد برای محرومان احداث و بودجه آن نیز از طریق دولت تأمین خواهد شد.

پیشنهاد ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

دکتر محمدبیگی،   نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: قزوین محل عبور ۱۱ استان کشور است ولی با این وجود محرومیت‌های زیادی از جمله در حوزه سلامت و درمان دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین که کلنگ آن سال ۹۵ بر زمین زده و مقرر شده بود در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد؛ نیمه تمام مانده است و تقاضای جدی ما این است بودجه ویژه‌ای برای ساخت و تکمیل هرچه سریع‌تر این بیمارستان که یک مطالبه مهم استانی است اختصاص دهند و هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری این پروژه در استان باشیم.

محمدبیگی عنوان کرد: پیش از این مقرر شده بود قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به‌عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شود که به دلیل سیاسی‌کاری این موضوع به سرانجام نرسید و تقاضای ما از معاون رئیس‌جمهور این است که پیمانکاری این پروژه را به دست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بسپارند تا شاهد تسریع در روند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین باشیم.

به گزارش ایسنا، این پیشنهاد نماینده قزوین مورد پذیرش معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت و مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شود.