شناسهٔ خبر: 84510 - سرویس وزارتی

در تماس تلفنی مسوولان حمل‌ونقل ایران و روسیه تاکید شد

اراده ایران و روسیه برای اجرایی‌‌ شدن توافق دو کشور در حوزه حمل‌ونقل 

پرچم ایران و روسیه معاونان وزرای راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل فدراسیون روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر اجرای توافقات اخیر دو کشور در حوزه حمل و نقل تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و توکاروف ولادیمیر الکساندروویچ، معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه، روز سه‌شنبه، چهارم شهریوماه در گفت‌وگویی تلفنی بر انجام هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسریع در اجرایی‌شدن مصوبات پروتکل یازدهمین اجلاس گروه کاری همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل تاکید کردند.

مسوولان دو کشور در این تماس تلفنی که با رویکرد ایجاد هم‌افزایی برای تقویت کریدورهای ترانزیتی و تجاری‌سازی مسیرهای حمل و نقل بین‌المللی انجام شد، مهم‌ترین موضوعات مشترک در بخش‌های حمل و نقل ترکیبی، جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را مرور کردند.

برگزاری جلسه مجازی چهارجانبه میان مسوولان راه‌آهن‌های ایران-ترکمنستان-قزاقستان-روسیه، ادامه توسعه و افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل از مسیر دريای خزر و شاخه‌های غربی و شرقی کریدور بین‌المللی حمل و نقلی شمال-جنوب در مسیر روسیه و ایران و در مسیر کشورهای ثالث، عبور آزمایشی کالاهای با مقصد روسیه از قلمروی ایران، تعدیل نرخ تعرفه‌های حمل، توسعه سامانه‌هاي حمل ونقل هوشمند جاده‌ای، افزايش حمل‌ و نقل مسافر و بار  هوایی بين دو كشور و استمرار آن پس از رفع محدودیت‌های کرونا، توسعه همکاری‌ها با هدف افزایش ظرفیت حمل دریایی و جابجایی کالاها در بنادر دریایی دو کشور از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این تماس تلفنی بود.

پروتکل یازدهمین اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، هشتم مردادماه ۹۹ بین دو کشور به امضا رسید.