شناسهٔ خبر: 84564 - سرویس استان‌ها

اماده باش یگان حفاظت اراضی ملی استان اصفهان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

قاری قران ،هفته دولت ،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: به منظور احتمال تصرفات در اراضی ملی، عوامل یگان حفاظت استان در روزهای  تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات پیش رو، نیروهای یگان حفاظت اراضی این اداره کل برای پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی و مقابله با متعرضین احتمالی در آماده‌باش کامل هستند.  

وی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) بیان داشت: موضوع حفاظت از عرصه‌های ملی که یکی از  وظایف اصلی این اداره کل است تعطیلی ندارد و در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای رویکرد پیشگیرانه، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان ها و هم در ستاد اداره کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.  


وی با بیان اینکه مطابق با دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، تمامی منابع انسانی، امکانات و تجهیزات یگان‌ حفاظت اراضی  این اداره کل از روز پنجشنبه ششم شهریور تا یکشنبه نهم شهریور ماه در آماده باش قرار دارند اذعان داشت: آموزش کامل کلیه نیروها تا آخرین رده در راستای حفاظت از اراضی، حفظ تجهیزات، رعایت حقوق شهروندی و پرهیز از هرگونه اعمال تحریک‌آمیز صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با رعایت کلیه استانداردها به حفظ و حراست از اراضی دولتی اقدام کنیم.  

قاری قرآن یادآور شد؛ افراد سودجو معمولاً در ایام تعطیلات مثل نوروز، آخر هفته‌ها، چند روز تعطیلی متوالی یا ایام شهادت سیدالشهدا (ع) فرصت را برای دست‌اندازی به زمینهای ملی و دولتی فراهم می‌بینند؛ لذا از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن  ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی‌ملی اطلاع دهند.