شناسهٔ خبر: 84567 - سرویس استان‌ها

آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته طراحی معماری امروز برگزار شد

ازمون نظام مهندسی . اصفهان . قاری قران همزمان با سراسر کشور مهندسان برای کسب حدنصاب های علمی در رشته  طراحی معماری به رقابت پرداختند.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این رابطه گفت: این آزمون به صورت ترسیمی و در مدت زمان ۸ ساعت با حضور بیش از  ۱۲۰۰ داوطلب امروز برگزاری گردید و آزمون سایر رشته ها در روزهای سوم و چهارم مهرماه برگزار خواهد شد. 
آزمون ورود به حرفه، عموماً به صورت سالیانه برگزار می شود و داوطلبان در رشته های معماری، عمران، تاسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک جهت امکان دریافت پروانه اشتغال به کار پایه ۳ در آن حضور می یابند. این آزمون ها به صورت رقابتی نبوده و در واقع سنجشی برای ارزیابی میزان دانش حرفه ای و علمی داوطلبان می باشد به صورتی که در آزمون طراحی معماری حد نصاب قبولي آزمون نمره ۲۵ از ۵۰ بوده و داوطلبین پس از موفقیت در آزمون یکی از مدارک لازم جهت دریافت پروانه اشتغال را اخذ خواهند نمود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین گفت در آزمون امروز همچون سنوات قبل جهت رفاه حال داوطلبان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز دو حوزه جهت برگزاری آزمون پیش بینی شده بود که حوزه مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و حوزه دانشگاه کاشان نیز به عنوان حوزه شهرستان می باشد. 

ایشان ضمن آرزوی موفقیت در آزمون برای کلیه داوطلبان خاطرنشان کرد: اخذ پروانه اشتغال بکار توسط مهندسان و کاردان های فنی ساختمان آغاز راهی پر مسوولیت همراه با انتقال تجربیات و دانش حرفه‌ای آنان در صنعت ساختمان خواهد بود.