شناسهٔ خبر: 84575 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری کمک حال بخش مسکن و افزایش عرضه/تعدیل قیمت مسکن با تسهیل مسیر تولید

احمد دنیا مالی عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تعدیل قیمت مسکن و کاهش قیمت ها با تسهیل مسیر تولید و صنعتی سازی میسر است، گفت: صنعتی‌سازی و تولید مسکن ارزان با کیفیت می‌تواند در تعادل بازار مسکن و کاهش قیمت موثر و مفید باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توجه به افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری به خصوص رفتن به سمت فناوریهای نوین می‌تواند کمک حال بخش مسکن و افزایش عرضه باشد گفت: اگر بخواهیم در خصوص چگونگی کاهش قیمت مسکن با قاطعیت سخن بگوییم باید اذعان کنم که تنها راه آن افزایش عرضه و تولید مسکن با کیفیت است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن با کیفیت، می‌تواند با مورد توجه قرار دادن فناوریهای نوین شکل بگیرد، : تعدیل بازار مسکن و در نتیجه کاهش قیمت ها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می‌گذرد. پس مورد توجه قرار دادن فناوریهای نوین و پرداخت تسهیلات به این سازندگان می‌تواند انبوه‌سازان را به استفاده از فناوریهای نوین تشویق کند.

دنیامالی ادامه داد: به اعتقاد تمام کارشناسان و فعالان اقتصادی قیمت هر کالایی و به خصوص بازار مسکن را نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، هر چند بر قیمت مسکن سایر بازارهای موازی و اقتصاد کلان نیز تاثیرگذار است. اما به هر سوی متعادل شدن بازار مسکن را می‌توان با پاسخگویی به تقاضا به خوبی ایجاد کرد.

نماینده مردم انزلی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: در اغلب کشورها برای حمایت از تولید مسکن، تسهیلات با نرخ سود پایین به سازندگان و انبوه سازان پرداخت می‌شود، بنابراین اگر بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ساخت و ساز، سودهای زیادی طلب نکنند، انبوه‌سازان مسکن می‌توانند با قدرت بیشتری به تولید مسکن اقدام کنند.