شناسهٔ خبر: 84761 - سرویس استان‌ها

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی بزرگراه هرات هرابرجان آغاز شد

741.jpg در هفته دولت با حضور استاندار،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مقامات محلی،عملیات اجرایی پروژه بزرگراه هرات_هرابرجان با اعتباری بالغ بر به ۸۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خاتم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)،  در این مراسم استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی طی سخنانی به تشریح  اهمیت و جایگاه  این پروژه  مهم در شهرستان خاتم  پرداختند. 

مدیرکل راه و شهرسازی در این مراسم به نقش و جایگاه  بزرگراه  در شهرستان خاتم پرداخت و افزود  بزرگراه هرات هرابرجان به طول ۳۰ کیلومتر به عنوان بخشی از محور مهریز- نیریز و بخشی از محور اصفهان- بندرعباس است که به دلیل اهمیت ترافیکی آن با پیگیری های مسئولین استان و تلاش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  کشور  مراحل برگزاری فراخوان و مناقصه آن طی شد و امروز شاهد آغازعملیات اجرایی آن با حضور استاندار و مسئولان استانی  و محلی در شهرستان خاتم هستیم. 

رضایادگاری یادآورشد اکنون نزدیک به ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد در دست ساخت ‌داریم  که برنامه ما در سال گذشته و سال جاری اتمام ۲۰۰ کیلومتر از این بزرگراه ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ‌نزدیک به ۷۰ کیلومتر از این بزرگراه ها به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال جاری ۱۰۰ کیلومتر دیگر از این راه ها به بهره برداری برسد و ۳۰ کیلومتر دیگر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.