شناسهٔ خبر: 84767 - سرویس وزارتی

وزیر راه وشهرسازی خبر داد

۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های فرودگاهی و جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویراحمد2 ویزر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درحاشیه آیین افتتاح بخش تکمیلی بزرگراه گچساران-خیرآباد در جمع خبرنگاران گفت: مقطعی که اکنون افتتاح می شود حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. کریدور شرقی غربی در مسیر استان فارس به اهواز از استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند و طول آن در این استان حدود ۱۰۸ کیلومتر است. با این افتتاح ۱۰۰ کیلومتر  از این کریدور از یک مسیر ایمن با تقاطع های غیر هم سطح برخوردار شده است.

وی ادامه داد: باقی این مسیر نیز نیز تا پایان دولت تکمیل خواهد شد تا کریدور جنوبی استان تکمیل شود.

اسلامی با اشاره به برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش پروژه هایی که امروز در این استان افتتاح شد، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بود. تا پایان سال نیز ۳ هزار میلیارد تومان پروژه دیگر در این استان به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: حجم قابل ملاحظه ای از سرمایه گذاری زیرساختی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای افزایش راه های شریانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسیرهای بزرگراهی استان از ابتدای دولت یازدهم تا امروز از ۵۰ کیلومتر به ۲۲۰ کیلومتر رسیده و حدود ۷۰ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه به بزرگراه های کشور اضافه شده و این گام بزرگی است که برای رفع نقاط حادثه خیز، افزایش ایمنی و رشد ظرفیت مسیرهای شریانی کشور  برداشته شده است.

اسلامی افزود: آزادراه های کشور نیز از ابتدای دولت یازدهم تا ÷ایان دولت دوازدهم از ۲۱۰۰ کیلومتر به بیش از ۳۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد و این یعنی میزان آزادراها نیز مانند بزرگراه ها بیش از ۵۰ درصد رشد خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان به توسعه راه های روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌کنیم با احداث راه های آسفالته روستایی استان را به شاخص کشوری نزدیک کنیم. در این طرح  اولویت اول با روستاهای بالای ۵۰ خانوار و پس از آن با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.