شناسهٔ خبر: 84941 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

رد پای باران از شمال تا جنوب/ تداوم وزش باد شدید در مناطقی از شرق

باران کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۶ استان کشور و تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطقی از شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: برای امروز در استان‌های، گیلان، مازندران، گلستان، برخی از مناطق خراسان شمالی، شمال غرب خراسان رضوی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و برای بعد از ظهر و اوایل شب نیز برای جنوب غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌‌‌بینی می‌شود. احتمال آب‌گرفتگی و سیلابی‌‌‌شدن نیز در برخی از این مناطق وجود دارد؛ ضمن اینکه بارش‌ در این مناطق تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

او افزود: از امروز تا روز پنجشنبه، نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه خنک‌‌تر خواهد شد؛ ضمن اینکه تا چند روز آینده در نوار شرقی کشور به‌‌‌ویژه منطقه زابل، شاهد وزش بادهای شدید توام با خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: سرعت وزش باد، امشب در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال اصفهان، افزایش پیدا می‌کند.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران نیز امروز صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه دمای تهران ۳۳ درجه پیش‌‌بینی می‌‌‌شود؛ ضمن اینکه هوای تهران نیز در روزهای آینده خنک‌‌‌تر خواهد شد.