شناسهٔ خبر: 84947 - سرویس مسکن و شهرسازی

مديرعامل بانك مسكن خبر داد

حساب بانکی ۶۸۰۰۰ متقاضی مسکن ملی فعال شد

محمود شایان مديرعامل بانك مسكن، گفت: پرونده مربوط به ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی به شعب بانک مسکن ارسال شده است.

به گزارش پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، محمود شایان مديرعامل بانك مسكن در تشریح اولین گزارش مربوط به روند تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد: حساب بانکی ۶۸ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن، در شعب  بانک مسکن(در سراسر کشور) فعال شد. این تعداد متقاضی تا کنون۱۴۰۰میلیارد تومان در مجموع، واریز کردهاند که بخشی از آورده نقدی متقاضیان در این طرح به حساب می‌آید.

مدیر عامل  بانک مسکن تصریح کرد: با توجه به روند ثبت نام متقاضیان، مراحل لازم برای صحتسنجی شرایط اولیه متقاضیان از بابت واجد شرایط بودن و همچنین رسیدگی اداری به پروندهها در ادارات راه و شهرسازی استان‌ها، از کل افراد ثبت نام کننده، تا کنون پرونده مربوط به ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط به شعب  بانک مسکن ارسال شده است که مقایسه این تعداد پرونده با تعداد حساب‌های افتتاح شده بیانگر سرعت قابل توجه همکاران بانکی در پیشبرد امور تسهیلاتی مرتبط با طرح اقدام ملی است.

شایان با بیان اینکه کار بررسی و عملیات معرفی متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن از طریق ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید انجام می شود، گفت: تا کنون مطابق اطلاعاتی که در سامانه این طرح در وزارت راه و شهرسازی درج شده است بیش از ۴۰۰ پروژه ساختمانی در چارچوب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای مختلف کشور شروع شده است که با توجه به روند عملیات، کمتر از ۳۰ پروژه ساختمانی برای دریافت تسهیلات، به  بانک مسکن معرفی شده است. از این تعداد، پرونده ۱۰ پروژه ساختمانی برای انجام آخرین مرحله لازم برای پرداخت تسهیلات –ترهین زمین- به دفاتر اسناد رسمی ارایه شده که تا چند روز آینده سری اول تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی به پروژهها تزریق خواهد شد.

مدیر عامل  بانک مسکن در ادامه گزارش خود به دولت و مردم درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تصریح کرد:  بانک مسکن مسولیت پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات ساخت در این طرح را تقبل کرده است و همچون تجربه موفق بانک در طرح مسکن مهر ، منابع لازم برای پرداخت تسهیلات تامین شده و بدون تاخیر زمانی، در اختیار سازندگان و تولیدکنندگان مسکن قرار خواهد گرفت. تسهیلات ساخت طرح اقدام ملی ۱۰۰ میلیون تومان است که با بازپرداخت ۱۰ ساله،‌ پرداخت میشود.

شایان افزود: چنانچه همه مدارک و شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات از طرف سازندهها و همینطور کل پروژه برقرار باشد،  بانک مسکنآمادگی دارد حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز کاری، اولین قسط از تسهیلات ساخت را بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، دولت از سال گذشته طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را در کل کشور برای خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به اجرا درآورد. ظرفیت این طرح در ابتدا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعریف شد اما بعد از آن، با تفاهمنامههای متعددی که وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای دولتی برای خانهدار کردن کارمندان فاقد مسکن منعقد کرد، ظرفیت طرح افزایش پیدا کرد.