شناسهٔ خبر: 84953 - سرویس استان‌ها

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا خبر داد:

اقدامات گسترده به منظور کاهش سوانح رانندگی در نکا

مازندران سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا عنوان کرد : این اداره با فعالیتها و اقدامات گسترده ایمنی و آموزشی توانسته گام های ارزنده ای در جهت کاهش حوادث و سوانح رانندگی در شهرستان نکا بردارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، مصطفی قدمی افزود: شرايط خاص جغرافيايي و جاذبه هاي فراوان در مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی و وجود مراکز تولیدی صنعتی، کشاورزی، باغی و .. سبب شده تا شهرستان نکا همواره پذيراي مسافران و کاربران جاده ای بسیاری باشد كه از محورهای اصلی و فرعی آن تردد مي كنند.

وی دادمه داد : از این رو این اداره در طول سال و به طور مستمر برنامه های گسترده ای در خصوص بهسازی و ایمن سازی راه های تحت پوشش خود اعم از راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که با اجرای این اقدامات ایمنی در جاده های نکا ارتقا می یابد.

قدمی در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره و اظهار داشت : ساماندهی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی و نصب بیش از ۳۰۰ تابلوهای محدودیت سرعت، مسیر نما، خطرنما، جهت نما ، شانه سازی محور های اصلی و روستایی به طول ۳۵ کیلومتر ،توزیع ۷۵ عدد کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت ها، ۱۴۰ عدد مثلث خطر و ۱۳۰ عدد شبرنگ جهت نصب بر روی ادوات کشاورزی سنگین از اقدامات این شهرستان در این راستا است.

وی خاطر نشان ساخت: با وجود تلاش شبانه روزي راهداران سخت كوش و فرشتگان گمنام در جاده ها بايد به اين نكته نيز توجه بسيار داشته باشيم كه توجه به علائم منصوبه در راه ها، ضامن سلامتي رانندگان محترم بوده تا سفري امن و مطمئن را سپري کنند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ارتقا کیفیت راهداری ، اقداماتی از قبیل اجراي خط كشي ، نصب علائم ، اَشكار سازي نقاط پر حادثه ، شانه سازی ، رنگ آمیزی نیوجرسی ، پایه ها و نرده ها ، شسشتو و ساماندهی علائم ، اصلاح قوس ها و ... با جدیت در دست اجراست.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ، مقدار ۵۷۶ کیلومتر مربوط به شهرستان  نکا است.