شناسهٔ خبر: 84992 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن در هفته ای که گذشت

تعیین تکلیف اراضی اقدام ملی مسکن تا پایان شهریور امسال/هزینه ۴۵۰ میلیاردتومانی دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر

شهر تهران اعلام اخباری از جمله فعال شدن حساب بانکی ۶۸۰۰۰ متقاضی مسکن ملی، واگذاری زمین ۷۷ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط، و انعقاد تفاهم‌نامه وزارت راه با اتاق تعاون برای رونق ساخت‌و‌ساز، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه میکن در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

تفاهم‌نامه وزارت راه با اتاق تعاون برای رونق ساخت‌و‌ساز

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بر صنعتی‌سازی در حوزه مسکن و ساختمان تاکید کرد و گفت: صنعتی‌سازی راهکاری برای کوتاه‌کردن دوره ساخت، افزایش تاب‌آوری در ساختمان‌ها و افزایش کیفیت است که در حوزه ساختمان و مسکن در دستور کار دولت قرار دارد.

تعیین تکلیف اراضی اقدام ملی مسکن تا پایان شهریور امسال

وزیر راه و شهرسازی در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان های سراسر کشور بر تسریع و کیفیت دادن به ساخت و سازهای مسکن ملی تاکید کرد و گفت: پایان شهریور مهلت تعیین تکلیف تمامی اراضی است که مسکن ملی در آنها احداث می‌شود.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام این مطلب که ۴۴۰ هزارنفر برای دریافت وام ودیعه مسکن درخواست کردند که از این تعداد ۳۳۰ هزارنفر واجدشرایط شناخته شدند از پرداخت این وام به ۳۰۰ متقاضی خبر داد. 

معاون مسکن و ساختمان گفت: از حدود ۴۱۰ هزارنفری که مدارک خود را بارگذاری‌ کردند ۳۳۰ هزارنفر واجدشرایط شناخته شدند که از میان واجدان شرایط ۵۴ هزار نفر به بانکها معرفی شدند. 

زمین ۷۷ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط واگذار شد

معاون مسکن و ساختمان ضمن تسریع در ساخت مسکن ملی، از واگذاری و یا در شرف واگذاری اراضی ۱۱۵ هزار واحد سکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت و ساز مسکن ملی به شکل گروهی برای متقاضیان ثبت نام کننده مسکن ملی ساخت ۳۰۰ پروژه معادل ۵۴ هزار واحد آغاز شده است که بخشی از آنها به زودی افتتاح خواهند شد.

۳۰ شهریور آخرین مهلت تکمیل ثبت‌نام و بارگذاری مدارک موردنیاز متقاضیان مسکن ملی

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: مهلت تکمیل ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن و بارگذاری مدارک در سامانه طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir تا ۳۰ شهریور است و این زمان تمدید نخواهد شد.

۲۴ شهریور آخرین فرصت حائزان شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که حائز شرایط دریافت این تسهیلات شده اند، صرفا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۴ شهریور فرصت دارند، با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن جهت تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک موردنیاز خود اقدام کنند.

ساخت و تجهیز خدمات عمومی مسکن مهر توسط سازمان ملی زمین و مسکن

علی نبیان معاون وزير راه و شهرسازى گفت: از ابتدای روند احداث پروژه های مسکن مهر در دولت تدبیر و امید ساخت خدمات روبنایی از جمله مدرسه، کلانتری، درمانگاه، کتابخانه و سایر تجهیزات فرهنگی ورزشی در دستور کار ما قرارداشته است.

هزینه ۴۵۰ میلیاردتومانی دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دولت برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای باقیمانده مسکن مهر طی سال گذشته و امسال ۴۵۰ میلیاردتومان هزینه کرد از اتمام مسکن مهر در ۱۳ استان کشور تا پایان شهریور خبر داد.

حساب بانکی ۶۸۰۰۰ متقاضی مسکن ملی فعال شد

محمود شایان مدیرعامل بانك مسكن، گفت: پرونده مربوط به ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی به شعب بانک مسکن ارسال شده است.