شناسهٔ خبر: 85005 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره امور بازرگانی و سرمایه‌‌‌گذاری اداره‌‌کل راهداری و حمل‌‌و‌‌نقل جاده‌ای مازندران:

مجتمع‌های خدماتی رفاهی نقش اساسی در کاهش تصادفات دارند / خدمت‌رسانی ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی بین‌‌راهی در مازندران

مازندران رئیس اداره امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد : احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی علاوه بر اینکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد ، می تواند عامل موثری در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نیز باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، صادق حسین‌‌زاده، ضمن اعلام این مطلب افزود: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمركز خدمات مورد نیاز دریك مكان ، نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به كاربران جاده‌ای و همچنین كاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای وافزایش ایمنی تردد در شبكه راه‌های کشور را عهده دار است.

وی ادامه داد : این مجتمع‌ها با مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می گردند.

حسین زاده خاطر نشان ساخت : در حال حاضر تعداد ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سطح استان در حال بهره برداری و ارائه خدمات به مسافرین و رانندگان در محور های مربوطه بوده که این تعداد بر اساس پیش بینی به ۴۲ عدد در سال آتی خواهد رسید.

وی افزود : همچنین تعداد ۱۷ موافقت اصولی صادره در حال احداث بوده که این تعداد پس از اتمام عملیات اجرایی در سالهای آینده به بهره برداری نهایی می رسند.

رئیس اداره اموربازرگانی وسرمایه گذاری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد : تعداد ۵۴ موافقت اصولی صادره در حال استعلام و بررسی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان بوده که در صورت موافقت آن کارگروه به مرحله اجرایی برای احداث می رسند.

لازم به ذکر است به منظور رفاه مسافران و کاربران جاده ای ، کارشناسان این اداره کل در قالب اکیپ‌های مختلف به طور مستمر از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی، نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و رستوران‌های بین‌راهی بازدید نموده و بر عملکرد آنان نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن تاکید بر رفع نواقص موجود در صورت تکرار برخورد قانونی اعمال می‌گردد.​