شناسهٔ خبر: 85070 - سرویس هوایی

مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد

آمادگی کامل فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر برای پذیرش مسافران چابهار/ فرودگاه چابهار یکماه تعطیل خواهد بود

فرودگاه زاهدان- هواپیما مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به تعطیلی یکماهه فرودگاه چابهار اظهار کرد که فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ايرانشهر آمادگی كامل جهت پذيرش پرواز و مسافر را دارند.

علی جزینی زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به وقفه یکماهه پذیرش پرواز و مسافر در فرودگاه چابهار، اظهار کرد: طی اطلاعیه هوانوردی (نوتام)صادره اعلام گردیده است که فرودگاه کنارک  به دلیل تعمیرات از ٢٠ شهريور به مدت يكماه  پذیرش پرواز  های مسافری را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه آماده شدن و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار از اولويت‌های منطقه آزاد چابهار و استان است، افزود: تا تکمیل نهایی این فرودگاه؛ فرودگاه‌های استان سیستان وبلوچستان  آمادگی كامل جهت پذيرش پرواز و مسافران چابهار را خواهند داشت.

جزینی زاده خاطرنشان کرد: نزديكترين فرودگاه به چابهار، فرودگاه ايرانشهر با فاصله ٣۰۰ كيلومتر است.

به گفته وی، فرودگاه‌های استان سیستان وبلوچستان   آمادگی پذیرش پرواز و مسافر رابه طور ۲۴ ساعته دارند.

در ادامه، مدیر کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های این استان خبر داد و عنوان کرد: به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تمامی سطوح ترمینال، قبل و بعد از هر پرواز، ضدعفونی و ميكروب زدايی می‌شوند.

وی افزود: غربالگری و پايش مسافران ورودی و خروجی با اسكنرهای حرارتی در فرودگاه زاهدان، نصب نشانگرها و تابلو در خصوص رعايت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ترمينال فرودگاه زاهدان و اعلان رعايت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی كاركنان اطلاعات پرواز در ترمينال فرودگاه زاهدان از دیگر مواردی است که در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی در این استان انجام می‌شود.