شناسهٔ خبر: 85151 - سرویس استان‌ها

ساعت کار پایانه مرزی میلک افزایش یافت

س و ب - بازدید پایانه مرزی میلک.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت کاری پایانه مرزی میلک با توجه به حجم ترافیک کامیون های صادراتی و ترانزیتی به طور موقت طی ۱۰ روز آینده از ساعت ۷ تا ۲۲ افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد با بیان اینکه قبلا" ساعت کاری پایانه مرزی میلک از ساعت ۷ تا ۱۹ عصر بود، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب مرز بین ‌المللی میلک به لحاظ همجواری با کشور افغانستان، قابلیت های اقتصادی بسیاری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا، آسیای مرکزی و شرقی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق، گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی های مهم پایانه مرزی میلک است که سبب شده این اداره کل تمام تلاش خود را برای رونق هر چه بیشتر آن بکار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا اخیرا" با توجه به تراکم بالای کامیون های صادراتی و ترانزیتی از این پایانه مرزی به منظور برطرف نمودن کمبودها و تسهیل تردد، در جلسه مورخ ۲۵ شهریورماه جاری با حضور معاون استاندار و مسئولان دستگاههای اجرایی و انتظامی زیربط ضمن پیگیری مصوبات مرزی ۲۳ مردادماه، تصمیمات اجرایی  لازم اتخاذ گردید.

وی با بیان اینکه هم اینک روزانه ۲۴۰ دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک تردد می کنند، گفت: با پیگیری های انجام شده مقرر شد علاوه بر افزایش ساعت کاری این پایانه مرزی، زیر ساخت های لازم جهت تردد روزانه ۴۰۰ دستگاه ناوگان در این پایانه مرزی فراهم شود.

کرد استفاده از ظرفیت تخلیه و بارگیری در مرز جهت تسهیل و تسریع ورود کامیون های خالی کشور افغانستان را از دیگر تصمیمات اخیر در پایانه مرزی میلک عنوان کرد.

گفتنی است پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز کشور افغانستان واقع شده است.