شناسهٔ خبر: 85201 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از بندر امام(ره) عنوان کرد:

پیشرفت مطلوب پروژه های عمرانی بندر امام(ره) با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد ریال/ تسهیل تردد ترافیکی با بهره برداری از پروژه های سازمان بنادر/ آغاز دو پروژه جدید برای توسعه بندر امام(ره)/ بیش از ۸/۲ میلیون تن؛ موجودی کالاهای اساسی در بندر امام(ره)

بندر امام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه‌هایی عمرانی و سرمایه گذاری که برای توسعه بندر امام(ره) در دست اجرا است، روند خوب و مناسبی را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام(ره)، تصریح کرد: پروژه بهسازی، تعمیر اساسی و تعریض بزرگراه بندر امام(ره) مربوط به بهبود دسترسی پسکرانه بندر و پروژه‌های احداث جاده کمربندی و تقاطع غیرهمسطح که منجر به اتصال بزرگراه بندر امام(ره) به بزرگراه خلیج فارس می‌شود، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی درباره اعتبارات پروژه های عمرانی بندر امام(ره)، افزود: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال است که اغلب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بر اساس  برنامه زمان‌بندی انتظار می رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان سال و در نهایت، در خردادماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مزایای پروژه های عمرانی بندر امام(ره)، بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط بسیار مناسب‌تر و بهتری برای تردد در بندر امام(ره) حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی، از بار ترافیک کاسته می شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی، گفت: این پروژه با اعتباری در حدود۴ هزار و ۲۰۰میلیارد ریال است که سبب ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌های با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی و واردات کالاهای اساسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره  به لزوم بهسازی، اصلاح و تعمیرات زیربناهای بندری، تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ تا ۳۴ مجتمع بندری امام(ره) را مناسب دانست.

وی همچنین از احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام(ره) با اعتباری  بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: این امر به منظور مدیریت ورود و خروج  کشتی ها و ارتقای ایمنی دریانوردی ضرورت دارد.

راستاد با بیان اینکه میزان موجودی کالاهای اساسی در حال حاضر در بندر امام(ره) بیش از ۸/۲ میلیون تن است، اظهار داشت: تمام اسکله های این مجتمع بندری توسط کشتی‌هایی که در حال تخلیه و بارگیری هستند، اشغال و خدمات بندری و دریایی به صورت شبانه روزی در حال ارائه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره پیشرفت مطلوب پروژه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام(ره)، بیان داشت: این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی در زمینه احداث انبارهای نگهداری کالا و بخشی در زمینه  فعالیت های تولیدی و ایجاد ارزش افزوده انجام می پذیرد.