شناسهٔ خبر: 85228 - سرویس مسکن و شهرسازی

نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان خبر داد

احداث ۱۷۰۰۰ مسکن ملی در خوزستان/ واریز وجه اولیه مسکن ملی توسط ۲۰۰۰ متقاضی خوزستانی به حساب بانک‌ها/۱۶۰۰ واحد مسکونی در قالب بازآفرینی شهری در اهواز احداث می‌شود

سید حسین میر شفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان با اعلام اینکه بزرگترین مساله خوزستان حاشیه‌نشینی و گسترش بافت‌های فرسوده است از تلاش دولت برای رفع حاشیه‌نشینی و گسترش بافت فرسوده در استان با احداث پروژه ۱۶۰۰ واحدی در قالب بازافرینی شهری خبر داد.

سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام سفر و بازدید روز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ شهریور از استان خوزستان و پروژه های حمل و نقلی و مسکن استان، اعلام کرد: ستاد ویژه بررسی مسائل استان خوزستان به دستور وزیر راه و شهرسازی در حوزه های حمل و نقلی و مسکنی تشکیل شده و هفته گذشته در زمینه مسکن، بافت های فرسوده و حاشیه نشینی در جلسه ستاد هماهنگی استان جلسه ای تشکیل شد.

نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان در خصوص بازدیدهای خود، گفت: بازدید از راه آهن اهواز- اندیمشک که به زودی به بهره برداری می رسد، بازدید از بزرگراه اهواز- ایذه که در قطعات مختلف در حال اجراست و تا پایان سال ۳۰ کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری می سد، بازدید از چند دستگاه پل بزرگ، و بازدید از محور بهبهان-رامهرمز بخشی از بازدیدهای سفر هفته گذشته به استان خوزستان بود.

میرشفیع همچنین با اعلام این مطلب که امروز ۲۹ شهریور نیز جلسه ستاد خوزستان در تهران تشکیل شد، در خصوص محتوای جلسه، اعلام کرد: در زمینه تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی در استان پیشرفت خوبی حاصل شده است. بدین معنا، در بیشتر شهرها مساله های عمده حل شده است. برای  تکمیل طرح تفصیلی شوشتر و مسجد سلیمان که دارای بافت مسکونی پرخطر و جابه‌جایی ساختمان‌هاست تصمیم گیری شد. همچنین برای آنکه زودتر طرح تفصیلی این دو شهرستان به تصویب برسد، نیز تصمیماتی اخذ شد.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن استان خوزستان، توضیح داد: ظرفیت استان خوزستان برای طرح اقدام ملی ۱۷۰۰۰ واحد مسکونی است که زمین این تعداد از واحدها تامین شده است. هم اکنون ۲۰۰۰ خانوار در استان در بانک ها افتتاح حساب کرده و مبلغ اولیه را به حساب خود نزد بانک برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واریز کرده اند.

میرشفیع خاطرنشان کرد: استان خوزستان از نظر تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از استان های پیشرو به شمار می رود.  

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان مشکل و مساله عمده در خوزستان را مربوط به حاشیه نشین ها و بافت های فرسوده عنوان کرد و توضیح داد: حاشیه نشین ها و ساکنان بافت های فرسوده استان خوزستان با توجه به آنکه توان مالی محدودتری نسبت به دیگران دارند شاید نتوانند در زمینه اقدام ملی به رغم نیاز به مسکن خود تامین مالی داشته باشند که این موارد و مسائل در ماهشهر، مسجد سلیمان و اهواز در بافت فرسوده و کم درآمدی مشاهده شده که باید برای آنها تصمیم‌گیری شود.

وی از آغاز پروژه ۱۶۰۰ واحدی بازافرینی شهری در بافت فرسوده شهرستان اهواز خبر داد و گفت: در خصوص کمک به پروژه بازافرینی شهری در شهر اهواز تصمیم گیری شده است و تاکید شد تا سازمان ملی زمین و مسکن موضوع مربوط به خود را در این خصوص پیگیری کند.