شناسهٔ خبر: 85236 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای لرستان خبر داد

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سیل ۹۸ در راهداری لرستان

DSC07330.JPG معاون راهداری اداره‌‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای لرستان از جذب کامل اعتبارات ماده ۱۰ بازسازی سیل راهداری استان لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، عارف امرایی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای لرستان در تکمیل این خبر افزود: در پی وقوع سیل فروردین ۹۸ از محل اعتبارات ماده ۱۰ بازسازی، رقمی بالغ بر ۲۴۶ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در قالب اعتبارات ملی و استانی به راهداری استان لرستان ابلاغ شد که به‌صورت ۱۰۰درصد جذب شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع این اعتبار ۱۰۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش استانی و ۱۳۸ میلیارد و ۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

امرایی با بیان اینکه در قالب این اعتبار ۱۴۶ قرارداد پروژه عمرانی و ایمن‌‌‌سازی منعقد و عملیاتی شده است، گفت: در حوزه نگهداری راه ۳۳ پروژه، ابنیه فنی ۸۹ پروژه، ایمنی ۲۱ پروژه و در حوزه ماشین‌‌‌آلات نیز سه پروژه بازسازی در قالب این اعتبار تعریف و به پیمان رفت که تاکنون درمجموع ۶۵۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت، بهسازی و احداث پل‌‌‌های بزرگ و کوچک به تعداد ۹۲ دستگاه و ۵۰۰ کیلومتر ایمن‌‌سازی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۴۹ پروژه در حوزه‌‌های راهداری، ابنیه فنی و ایمنی در استان فعال است.