شناسهٔ خبر: 85242 - سرویس وزارتی

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان مطرح کرد

۷۰ درصد از تخلفات اداری مربوط به عدم رعایت قوانین و مقررات است

برگزاری  دوره آموزشی قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: بررسی‌های انجام‌‌شده نشان می‌دهد، حدود ۷۰ درصد از تخلفات اداری مربوط به عدم رعایت قوانین و مقررات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دوره آموزشی قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، روز شنبه ۲۹ شهریورماه به شکل ویبنار (ویدئوکنفرانس) در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

علی‌بخش رستمی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در خصوص این جلسه و جزییات آن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: برگزاری دوره آموزشی قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در راستای سلسله دوره‌‌های آموزشی است که با همت دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری برای خانواده دولت همزمان برگزار می‌‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان با اشاره به اینکه دوره آموزشی قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل همزمان در سطح دولت و نهادهای زیرمجموعه دولت برگزار شد، افزود: دوره نخست این سلسه دوره‌های آموزشی، تحت عنوان قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی، ‌ پیش‌تر برگزار شد.

به گفته رستمی، قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، اصل ۱۴۱ قانون اساسی است که مطالب این دوره توسط اساتید مجرب، همچون  معاون تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری تدریس و آموزش داده شد. در این دوره تمامی جوانب موضوع قانون مورد واکاوی قرار گرفت و به سوالات کارکنان دولت که در دوره حضور داشته اند پاسخ داده شد.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات اداری نقش موثری در ارتقاع سلامت اداری داشته و رویکرد پیشگیرانه از وقوع تخلف دارد، مورد استقبال دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی است و  دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارتخانه بعنوان بخشی از مجموعه نظارتی، در راستای سلامت اداری متولی رصد و ارایه گزارش به وزیر راه و شهرسازی و متولی برگزاری و کمک به برگزاری این دوره های آموزشی هستیم.

رستمی اعلام کرد: بر اساس بررسی‌هایی که پیش‌تر انجام شد، درصد بالایی- نزدیک به ۷۰ درصد-  از تخلفات از سال ۹۲ تا ۹۸ شامل بند ۲ از ۳۸ بند تخلفات اداری مربوط به عدم رعایت قوانین و مقررات بوده است.

وی تصریح کرد: عدم اطلاع از قوانین و مقررات نافی مسئولیت اداری کارکنان دولتی نیست و قانون باید حتما رعایت شود. به همین دلیل تکلیف دستگاه دولتی براین است که دوره های آموزشی لازم را جهت فراگیری قانون برای کارکنان خود فراهم کند.