شناسهٔ خبر: 85280 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوای بخش‌هایی از کشور ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوای بخش‌هایی از کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌‌گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت:
برای استان‌های گیلان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، بخش‌هایی از گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌‌بینی بارش باران کرده‌ایم. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم این بارش ها گاهی همراه با رعد و برق و تندبادهای لحظه ای باشد.

او افزود: دریای خزر، امروز مواج و متلاطم می‌شود و از فردا یکم مهرماه و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای مناطق شمال آذربایجان شرقی، شمال آذبایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران، بارش‌‌ها به‌‌صورت پراکنده تداوم پیدا می‌کند و گاهی همراه با رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای هم خواهد بود.

نقشینه عنوان کرد: روز جمعه، اوایل شب، سامانه جدید بارشی از سمت شمال‌‌‌غرب وارد کشور می‌شود؛ در شرق کشور نیز از امروز تا روز چهارشنبه، بخش‌های جنوب خراسان رضوی، خراسان‌‌‌‌جنوبی، سیستان و بلوچستان به‌‌ویژه زابل شرقی، کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید می‌شود که در پاره‌‌‌ای از مناطق، سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. در سه‌‌ روز آینده، آسمان استان‌های کرمانشاه و ایلام در ساعات بعدازظهر، افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت. امروز تا پنجشنبه، شمال و شمال‌‌شرق کشور تا پنج درجه و جنوب‌‌شرقی بین سه تا پنج درجه، کاهش دما خواهند داشت. همچنین، بارش‌‌های نیمه‌‌شمالی، فردا افزایش پیدا می‌کند و روند کاهش دما نیز ادامه خواهد داشت.

او برای تهران در سه روز آینده، آسمانی صاف و گاهی همراه با خیزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: از فردا نیز روند کاهش دما را برای تهران خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۳۱ و فردا ۳۰ درجه سانتیگراد و پس فردا نیز به ۲۹ درجه خواهد رسید.