شناسهٔ خبر: 85304 - سرویس استان‌ها

بافت تاریخی واجد ارزش قزوین ۴۰۵ هکتار است

2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: شهر قزوین با توجه به تاریخ و سیر مراحل رشد گونه‌های مختلف آن دارای ۴۰۵ هکتار بافت تاریخی واجد ارزش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) ابراهیم مبارک قدم در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت بازآفرینی بافت های استان با حضور عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نمایندگان مجلس استان قزوین در دفتر آیت الله تلخابی نماینده مجلس خبرگان برگزار شد، افزود: استان قزوین دارای ۲۵ شهر است که ۱۲ شهر آن با مجموع یک هزار و ۳۳۰ هکتار دارای بافت فرسوده است و ۳۱۴ هزار نفر نیز در این مجموعه زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بافت‌های فرسود و حاشیه‌ای شهرهای استان، اظهار داشت: از سال‌های دور پروژه‌های مختلفی در این راستان کلید خورده که یکی از مهمترین آنها را می‌توان توسعه و مرمت مجموعه امامزاده حسین (ع) در مجموعه‌ای به مساحت ۱۸ هکتار دانست.

این مسوول راه و شهرسازی ادامه داد: در گذشته از مجموع ۲۳۰ پلاک مسکونی واقع شده در داخل این مجموعه، ۱۵۶ پلاک مورد تملک قرار گرفته و برای تملک وابقی پلاک‌های مانده نیز به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: از دوره ریاست گذشته وزارت راه و شهرسازی ۶۰ میلیارد تومان برای انجام این پروژه در نظر گرفته شد که نیمی از آن برعهده راه و شهرسازی و مابقی نیز برعهده شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری بود.