شناسهٔ خبر: 85366 - سرویس استان‌ها

بیست و سومین جلسه شورای راهبری طرح جامع شهر اصفهان برگزار شد

محمد بناییان ،اصفهان معاون شهرسازی و معماری راه‌وشهرسازی استان اصفهان از برگزاری جلسه شورای راهبری طرح جامع شهر اصفهان با موضوع بررسی و تأیید مرحله اول و دستور کار مرحله دوم طرح جامع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت‌راه‌وشهرسازی (اصفهان)، بیست‌و‌سومین جلسه شورای راهبری طرح جامع شهراصفهان روز گذشته با حضور اعضای شورای راهبری، مشارکت مجازی مدیر کل دفتر طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه‌وشهرسازی و تعدادی از کارشناسان حوزه شهرسازی این وزارت تشکیل شد.  

محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: موضوع این جلسه، بررسی و تأیید مرحله‌اول طرح جامع یعنی "تشخیص وضعیت و دستورکار" بود که پس از بحث و بررسی، مقرراتی در رابطه با آن به اجماع رسید.  

وی با بیان اینکه طرح‌جامع‌شهری با رویکرد نوین در اصفهان به عنوان اولین پایلوت کشوری و با مشارکت شهروندان انجام می‌شود اذعان داشت: این برنامه از دو مرحله تشکیل شده که در مرحله‌اول مسائل و مشکلات شهر شناسایی و دستورِکاری برای حل آنها در مرحله دوم تنظیم می‌شود.  

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان افزود؛ در همین راستا، تصمیم‌گیری شد تا چشم‌انداز شهر اصفهان براساس نظرسنجی مردمی، الگوهای متعارف جهانی و با لحاظ شرایط مجموعه شهری تکمیل شود.   

وی خاطرنشان کرد؛ در طی این جلسه نکات مورد نظر اعضا در "گزارشِ تشخیص" لحاظ و گزارش نهایی جهت سیر مراحل تصویب به اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اصفهان ارسال شد. همچنین گزینه اول چشم‌انداز جهت تکمیل توسط کارگروه مشترک مورد اجماع قرار گرفت و گزینه‌نهایی نیز جهت طی مراحل تصویب به این اداره کل ارجاع داده شد.