شناسهٔ خبر: 85382 - سرویس استان‌ها

به میزبانی شرکت عمران شهر جدید بینالود

نخستین دوره مسابقات مجازی اذان و قرائت نماز خراسان رضوی برگزار می شود

نماز نخستین دوره مسابقات مجازی استانی گلبانگ اذان و زیباخوانی نماز به میزبانی شرکت عمران شهر جدید بینالود و با همکاری ستاد اقامه نماز استان و دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی همزمان با ایام ماه صفر برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي(خراسان رضوي) رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در این باره گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه اذان و موذن در آیات  قرآن و روایات معصومین (سلام الله علیهم) و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بر اجرای اذان زنده در اوقات شرعی و همچنین طبق تاکید شریعت اسلام بر صحیح خوانی نماز ، در شرایط موجود که استفاده از ظرفیت های حضوری میسر نیست، نخستین دوره مسابقات مجازی گلبانگ اذان و زیباخوانی نماز در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی استان برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: هدف از اجرای این مسابقات ترویج و توسعه آیین های دینی مذهبی ،احیای اذان زنده در سطح جامعه و ترویج نحوه صحیح خانی نماز با کمک اساتید مجرب است که  برای اولین بار از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: يكي از راه هاي ترويج فرهنگ قرآني و ديني در جامعه برگزاري مستمر مسابقات اذان، قرآن و نماز   است و استان خراسان رضوی ظرفيت و استعدادهاي زيادي در عرصه هاي مختلف فرهنگي و ديني دارد كه اگر زمينه مناسب براي فعالان اين حوزه فراهم شود مي توان شاهد رشد و بالندگي بيش از پيش آنان شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی بیان داشت : در این مسابقات بخش اذان مختص آقایان و مسابقه زیبا خوانی نماز برای عموم آزاد است و در هر دو محور (اذان ، قرائت نماز) برای کلیه گرو ههای سنی محدودیتی ندارد و علاقه مندان توانند با مراجعه به سایت شرکت عمران شهر جدید بینالود نسبت به ثبت نام و شرکت در این مسابقات اقدام نمایند.

وی افزود: در مرحله مقدماتی شرکت کنندگان می بایست فایل صوتی خود را از طریق درگاه های مجازی تعیین شده در شیوه نامه برگزاری مسابقات، ارسال نمایند. پس از داوری آثار رسیده ، نفرات منتخب به مرحله نهایی راه خواهند یافت و در این مرحله برگزیدگان فایل ها را  به صورت تصویری تهیه و به دبیرخانه مسابقات واقع در روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بینالود ارسال می نمایند.

شایان ذکر است : آخرین مهلت ثبت نام پنجم مهر ماه و مهلت ارسال آثار در مرحله مقدماتی تا سی ام مهر ماه سال جاری می باشد و علاقه مندان می توانند پس از ثبت نام کلیپ های آموزشی اذان و زیبا خوانی نماز را از طریق سایت شرکت عمران شهر جدید بینالود  و یا از طریق کانال محتوایی ستاد اقامه نماز  در  پیام رسان های بومی سروش ، ایتا و بله به آدرس دریافت کنند.