شناسهٔ خبر: 85443 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

پایان ماموریت ستادهای معین بازسازی در مناطق سیل‌زده لرستان

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به پایان ماموریت پنج ستادمعین بازسازی در استان از ادامه کار واحدهای سیل‌زده باقی‌مانده توسط بنیاد مسکن لرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تشکر از زحمات ارزشمند ستادهای بازسازی مستقر در شهرستان‌های پلدختر، دلفان، چگنی، ازنا و الیگودرز، گفت: عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با پیشرفت حدود ۹۶درصدی در مراحل نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی  ۲۰ هزار واحد تعمیری، به سرانجام رسیده‌ است، ادامه داد: از مجموع ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی شناسایی شده استان  تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی و مابقی شهری بوده‌اند.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به اتمام ماموریت ستادهای بازسازی معین در لرستان تصریح کرد: بازسازی واحدهای باقیمانده توسط بنیادمسکن لرستان تکمیل خواهدشد و متقاضیان برای تکمیل واحدهای خود باید به شعب بنیاد مسکن شهرستان محل سکونتشان مراجعه کنند.

رضایی  گفت: به طور معمول برنامه زمان‌بندی بازسازی‌ها یکساله است و این مهم در خصوص مناطق سیل‌زده لرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا،افزایش قیمت‌ها، تامین زمین مورد نیاز واحدهای در حریم و بستر رودخانه و مکان‌یابی جدید نیاز به زمان بیشتری داشت و به طول انجامید.

وی باتاکید بر مشارکت محور بودن  کاربازسازی و لزوم همکاری مردم در اینباره، اعلام کرد: برخی از سیل‌زدگان زیربنای بیشتری برای واحدهای مسکونی جدید درنظرگرفته و برخی توان مالی و آورده کمتری داشته‌اندکه باتوجه به شرایط موجود لازم است واحد خود را در حد بهره‌برداری آماده کرده تا قبل از شروع بارش‌های جدید در امنیت کامل در واحدهای احداثی خود اسکان یافته و به مرور تکمیل و به اتمام برسانند.