شناسهٔ خبر: 85463 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد

پرداخت ۱۹۳ میلیاردتومان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به سیل‌زدگان کرمانشاه/بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان به پایان رسید/آغاز احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان کرمانشاه با پرداخت ۵۳ میلیاردتومان بلاعوض و ۱۴۰ میلیاردتومان تسهیلات کم‌بهره به پایان رسید از آغاز احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان، اعلام کرد: بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی در استان کرمانشاه در سیل ابتدای سال ۹۸ آسیب دیدند که ۲۰۰۰ واحد آن احداثی و ۱۵۰۰ واحد آن تعمیری شناسایی شدند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه واحدهای تعمیراتی چندین ماه گذشته به اتمام رسید از اتمام و بهره برداری ۲۰۰۰ واحد مسکونی احداثی کرمانشاه خبر  داد و گفت: ۲۰۰۰ واحد مسکونی نیز از جمله آسیب دیدگان معیشتی بودند که به آنها تسهیلات معیشتی پرداخت شد.

تابش توضیح داد: در مجموع ۵۳ میلیاردتومان بلاعوض و ۱۴۰ میلیاردتومان تسهیلات به سیل زدگان استان پرداخت شد.

به گفته وی، علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض، ۱۵ میلیاردتومان نیز به بازسازی زیربنایی تعلق گرفت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین یادآور شد: تفاهم نامه ای با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه به انعقاد رسید تا ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان کرمانشاه روستاها و شهرهای مستعد با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد احداث شود. این واحدها یکساله احداث خواهند شد که به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود که این تسهیلات از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

تابش در خصوص مقاوم سازی ساختمان های کرمانشاه اعلام کرد: در استان تا قبل از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، ۳۶ درصد ساختمان ها مقاوم‌سازی شده بودند که هم اکنون مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و همچنین واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک به ۶۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با مقاوم سازی دیگر ساختمان های موجود در استان، در آن استان حادثه خیز، کمتر شاهد خسارات خواهیم بود که امید است مقاوم سازی تمامی ساختمان های استان در زمان مقرر انجام شود.

تابش در عین حال، همکاری و مشارکت مردم را در جریان بازسازی‌ها، مثبت ارزیابی کرد.