شناسهٔ خبر: 85467 - سرویس استان‌ها

برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران و رزمندگان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان

خوزستان 39 آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران و رزمندگان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، همزمان با چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در آیینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید  عبدالطیف طباطبایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز مخابرات معراج سپاه، مهناز کلهر، معاون توسعه و منابع، سید ابوالحسن موسوی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و جمعی از کارکنان از ایثارگران و رزمندگان شاغل در اداره کل تجلیل به عمل آمد.
 
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالطیف طباطبایی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرده و اظهاد داشت: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز امروزه جوامع بشری است، جامعه ما نیز با وجود مشکلاتی که دشمنان بر سر راه انقلاب اسلامی بوجود می آورند برای پیشرفت و توسعه باید بیش از پیش از خودگذشتگی نشان دهد.

 وی گفت:عرصه دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است و به قشر خاصی تعلق ندارد. 

طباطبایی اضافه کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از قیام امام حسین (ع) الهام گرفته و در راه وطن به فرمان پیر جماران در جبهه های نبرد جانفشانی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادتهای جوانان مومن و انقلابی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جوانان ما در در جبهه نبرد نه تنها با صدام که با همپیمانان او نیز مقابله کرده اند.

طباطبایی تصریح کرد: وظیفه و رسالت همه ما انتقال این رشادت ها و سلحشوری ها به نسل های آینده است.

 وی اظهار داشت: دلاور مردیها، رشادتها وحماسه های دوران دفاع مقدس نشات گرفته از ایمان وخلوص شهداء،جانبازان و رزمندگان است که دعوت امام راحل را لبیک گفته و برای دفاع از میهن و انقلاب با دست خالی  و ایمانی قوی به جنگ با دشمن رفتند.

طباطبایی افزود: رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس ترسی را در دل دشمنان بوجود آورده که تا سالها جرات مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارند.

وی در ادامه به خدمات ارزنده رزمندگان این اداره کل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ساخت سنگر، معابر، ساخت و طراحی بیمارستانهای صحرایی و راههای ارتباطی بین خطوط در کمترین زمان و امکانات اندک از جمله افتخارات ثبت شده کارکنان این اداره کل است.

در پایان این مراسم از ایثارگران و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس شاغل در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اهداءلوح سپاس و هدیه ای تجلیل بعمل آمد.