شناسهٔ خبر: 85485 - سرویس هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد:‌

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای اکثر استان‌های کشور طی هفته پیش‌رو/ اوج کاهش دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه / پیش‌بینی بارش باران در شرق و ارتفاعات استان تهران

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای استان‌های کشور طی هفته پیش رو خبر داد.

صادق ضیائیان،‌مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص ورود سامانه جدید بارشی که با افت دما در اکثر نقاط کشور همراه خواهد بود، اظهار داشت:‌ با ورود این سامانه بارشی که عمده فعالیت آن کاهش دما و البته بارندگی را به همراه خواهد داشت اکثر نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد:‌کاهش دما با ورود این سامانه بسیار محسوس و چیزی بین ۸ تا ۱۰ درجه خواهد بود. انتظار این است که این افت دما را در استان‌های خراسان شمالی،‌رضوی و جنوبی،‌گلستان، مازندران گیلان و سمنان شاهد باشیم.

وی افزود: همچنین استان‌های اردبیل، زنجان،‌قزوین، البرز،‌تهران،‌همدان، مرکزی،‌نیمه شرقی اصفهان،‌یزد قم و شمال سیستان و بلوچستان هم تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد داشت و کاهش دمای بین ۶ تا ۸ درجه را تجربه می‌کنند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد:‌ فعالیت این سامانه از فردا شروع و اوج آن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در این سیستم شاهد بارش هم باشیم که عمده بارش‌ها در استان‌های حاشیه دریای خزر یعنی گیلان،‌مازندران،‌گلستان و همچنین خراسان شمالی و خراسان رضوی باشد.

وی ادامه داد:‌ در این زمینه هشدارهای لازم داده شده و ممکن است بارش‌ها برای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در روزهای یکشنبه و دوشنبه مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

ضیائیان در پایان گفت:‌در استان تهران و به خصوص شرق آن و در ارتفاعات انتظار بارش باران را خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود از اواخر یکشنبه تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.