شناسهٔ خبر: 85510 - سرویس استان‌ها

سرپرست نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی مازندران عنوان کرد

راه روستایی ایمن ، عامل موثر در کاهش مهاجرت روستاییان

مازندران سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد : راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سعید نصر ضمن اعلام این مطلب گفت: ایمن سازی راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های این اداره کل را تشکیل داده که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی خاطر نشان ساخت: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی وبه تبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است.

نصر در ادامه از اتمام اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی "لدار-پی نماز-لپر علی-بابا علی و یکشوب"به طول بیش از ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال در قالب طرح ملی ابرار خبر داد و اظهار داشت : در ماه اخیر بیش از ۱۲۰ کیلومتر عملیات خط کشی در محورهای روستایی مازندران صورت پذیرفت.

وی در خاتمه طول راه های روستایی مازندران را بیش از ۷۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد.