شناسهٔ خبر: 8554 - سرویس استان‌ها

با تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد ریال؛

بازارچه‌هاي مرزي كرمانشاه در حال احداث است

بازارچه مرزی مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه از در حال انجام بودن طرح هاي عمراني بازارچه هاي مرزي استان با اعتبار ۸۰ ميليارد ريالي خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري اظهار داشت:پنچ طرح عمراني به مساحت ۱۹۸ هكتار در بازارچه هاي مرزي شوشمي،شيخ صلح،پرويز خان،سومار و تيله كوه با اعتبار ۸۰ ميليارد ريال در حال انجام است.

بهادري مساحت بازارچه هاي مرزي شوشمي و شيخ صله را به ترتيب ۵/۴ و۵/۹ هكتار با پيشرفت فيزيكي ۴۵و۲۶ درصد اعلام كردو گفت:ديوار كشي بازارچه مرزي شوشمي در يك هزار و ۱۳۷ متر و ديوار كشي بازارچه مرزي شيخ صلح در يك هزارو۷۷۹ متر در حال اجرا است.

مدير كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه پيشرفت فيزيكي ديوار كشي بازارچه مرزي پرويز خان را ۴۸ درصد اعلام كرد و افزود:اين ديواركشي در مساحت ۶۱ هكتار با پنچ هزار و ۵۰۵ متر ديواركشي بازارچه سومار و تيله كوه در دو فاز در حال اجرا اجرا است.

وي با اشاره به مساحت ۱۹ هكتاری  بازارچه سومار و تيله كوه گفت: بازارچه مرزي سومار با ۲۵ درصد پيشرفت و تيله كوه ۵ درصد در حال انجام است.

وي از اجراي طرح عمراني در منطقه ويژه قصرشيرين با مساحت ۴۱ هكتار خبر داد و گفت:با توجه به جايگاه اين بازارچه هاي مرزي در رونق تجارت و توسعه استان كرمانشاه،پروژه هاي عمراني در آنها در حال انجام بوده و درحال حاضر طرح عمراني منطقه ويژه قصرشيرين نيز با اعتبار ۲۵ ميليارد ريال در دست اجراست.

وي در پایان اشاره اي به مشكلات بر سر راه اين پروژه ها كردو گفت:مهم ترين مشكل در پروژه هاي بازارچه ها عمدتا ترافيك بازارچه،وجود معارض،مشكلات مالي و همزماني انجام عمليات عمراني با ترافيك ترانزيتي است./