شناسهٔ خبر: 85545 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در دریای خزر / ضرورت توسعه حمل کالا از طریق کشتی های رو-رو در بنادر شمالی/ پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور

برنامه تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی خارجی، گفت: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

وی با اشاره به محدودیت های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و شناورهای  رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر بایستی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، کوهساری خاطرنشان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  شرکت هاو خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی؛ تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمانبندی منظم صورت گیرد.

وی اذعان داشت: با امضای یادداشت تفاهم نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

کوهساری خاطرنشان کرد: از مهمترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی؛ ارائه تخفیف تا ۸۰ درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

وی افزود: پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از دیگر مزیت های تفاهم نامه یاد شده است.