شناسهٔ خبر: 85571 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور:

جابه‌جایی فرودگاه اهواز در دستور کار نیست/ فرودگاه‌های ۹ گانه وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌ها واگذار می‌شوند

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به مخازن نفتی موجود در اراضی فرودگاه اهواز و احتمال جابه‌جایی این فرودگاه به مکانی دیگر، اظهار کرد که فعلاً این طرح در دستور کار نیست.

سياوش امير مکری، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به این سؤال که «آیا امکان جابه‌جایی فرودگاه اهواز به مکانی دیگر به دلیل وجود ذخایر غنی نفتی در آن وجود دارد؟»، اظهار کرد: موضوع جابه‌جایی فرودگاه اهواز، بحث تازه‌ای نیست و بیش از ۱۰ سال است که این موضوع مطرح شده است.

وی افزود: این پیشنهاد، مربوط به گمانه‌زنی‌هایی بود که از سوی وزارت نفت مطرح شد و طی آن اعلام کردند که در اراضی این فرودگاه مخازنی از نفت وجود دارد. از آن زمان تاکنون این بحث وجود دارد که در صورت امکان، فرودگاه اهواز به خارج از شهر و مکانی دیگر منتقل شود.

امیرمکری تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، جانمایی برای احداث فرودگاه صورت گرفت؛ اما طی زمان این طرح در حد جانمایی و تخصیص اراضی باقی ماند و اینکه به زودی این جابه‌جایی اتفاق بیافتد، منتفی است.

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی کشور گفت: ایجاد یک فرودگاه جدید در مکانی دیگر، به سرمایه‌گذاری قابل توجه‌ای نیاز دارد که فعلا این طرح در دستور کار نیست.

وی عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ایران، فرودگاه اهواز را یکی از فرودگاه‌های خود می‌داند و با توجه به تقاضای بالای مسافران هوایی در استان خوزستان و شهر اهواز، این شرکت در حال اجرای طرح توسعه‌ای در این فرودگاه است.

امیرمکری درباره «سرنوشت فرودگاه‌های وزارت نفت و اینکه آیا این فرودگاه‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران واگذار می‌شوند یا خیر؟» توضیح داد و گفت: طی توافقی که در سطح بالای وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت انجام شده است، مقرر شد که فرودگاه‌های ۹ گانه وزارت نفت طبق برنامه زمان بندی شده با اجرای یکسری اقدامات از سوی وزارت نفت، به شرکت فرودگاه‌ها به عنوان بهره‌بردار، مالکیتش واگذار شود و مدیریت و راهبری این فرودگاه‌ها به این شرکت واگذار شود که اکنون این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی کشور عنوان کرد: واگذاری این فرودگاه‌های ۹ گانه، از فرودگاه عسلویه شروع شده و اکنون با مقامات نفتی قدم‌به‌قدم جلو می‌رویم تا نخستین فرودگاه را، اگر موانعش برطرف شود و تعهدات طرفین اجرا شود، تحویل بگیریم.

وی افزود: دومین فرودگاهی که جهت تحویل گیری در دستور کار قرار دارد، فرودگاه ماهشهر است.