شناسهٔ خبر: 85585 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکتش جمهوری اسلامی ایران:

هیچکس نمی‌تواند خدشه‌ای به صادرات و واردات کشور وارد کند / صادرات بنزین به ونزوئلا قدرت ناوگان ملی ایران در تحریم‌شکنی را نشان داد

نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ کس نمی تواند خدشه‌ای به واردات و صادرات کشور وارد کند. صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد ولی این امر قدرت ناوگان ملی ایران در دوران تحریم و تحریم شکنی را نشان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان نصرالله سردشتی، مدیرعامل شرکت نفتکش جمهوری‌اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، با اشاره به اینکه دریانوردانی که در دریا زندگی می‌کنند شرایط سختی دارند و دسترسی به اهداف دریایی بدون فعالیت دریانوردان امکان پذیر نیست، اظهار داشت:  شرکت ملی نفتکش کماکان توانسته در حوزه صادرات نفتی به کشور کمک کند. 

وی افزود: زمانی که تحریم شکل می‌گیرد ابتدا وزارت نفت و بعد شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در پیکان تحریم‌ها قرار می گیرند، که این مسئله اهمیت ناوگان ملی را نشان می‌دهد. شرکت ملی نفتکش با مشکلات تحریم مواجه است، اما کماکان در صادرات در حوزه‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی کمک بزرگی به کشور می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفتکش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در تحریم‌ها دستاوردهای بزرگی به دست آمده است، تصریح کرد: ناوگان نفتکش با وجود همه مشکلات بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل مواد نفتی دنیا است که دارای ۷۰ فروند کشتی است که ۵۰ فروند آن غول‌پیکر است و به این ترتیب  از نظر تناژ در رده اول دنیا هستیم.

وی ادامه داد: ۳۵۰۰ نفر پرسنل داریم و در دو سال گذشته تعمیرات ادواری کشتی‌ها در داخل انجام شده است که  ۱۵ فروند کشتی در سال جاری تعمیر شده و ۱۰ فروند دیگر هم تا پایان سال انجام تا به این شکل در حوزه تعمیر کشتی‌های با تناژ ۳۰۰ هزار تن خودکفا شده باشیم.

کاپیتان سردشتی با بیان اینکه در حال حاضر صد درصد پرسنل شرکت کشتیرانی ایرانی است، گفت:‌هیچ کس نمی تواند خدشه‌ای به واردات و صادرات کشور وارد کند. در این زمینه صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد ولی این امر قدرت ناوگان ملی ایران در دوران تحریم و تحریم شکنی را نشان داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تأکید بر اینکه تجارت آزاد حق ایران و کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد، گفت: خوشبختانه کشتیرانی بخش خصوصی در ایران، مدنظر قرار گرفته و توانسته کمک شایانی در حوزه صادرات نفتی به کشور داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید اقتدار ملی ناوگان دریایی خود را افزایش دهیم،ادامه داد: از سامان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و همه ارگان هایی که شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در بخش های مختلف از جمله حوزه مقابله با دزدان دریایی، انتقال محموله ها به برخی نقاط و سایر موارد همراهی می کنند، قدردانی می کنیم.

کاپیتان سردشتی با اعلام اینکه با کمک ارگان های دریایی بسیاری از مسائل را حل شده و توانسته ایم به اهداف از پیش تعیین شده به بهترین شکل ممکن برسیم و خللی در کار پیش نیاید، اظهار داشت: خوشبختانه در بحث استفاده از سوخت کم سولفور، ناوگان شرکت ملی نفتکش مشکلی بابت تامین این سوخت ندارد.