شناسهٔ خبر: 85603 - سرویس استان‌ها

طرح اقدام ملی مسکن در ۳۵ هکتار از اراضی شبستر اجرا می‌شود

2Q8A4111.JPG توافقنامه طرح اقدام ملی مسکن در ۳۵ هکتار از اراضی شبستر بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی امضا شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی) ،  این توافقنامه روز سه شنبه به منظور تهیه طرح، برآورد و اجرای عملیات آماده سازی اراضی ملی شماره پلاک ۵۱ اصلی بخش ۱۶ تبریز موسوم به اراضی شبستر توسط ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی و حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی امضا شد .

این اراضی برای شروع عملیات آماده سازی اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است .

بر اساس این توافقنامه بنیاد مسکن متعهد به طراحی سایت مطابق ضوابط طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز و ارایه آن به اداره کل راه و شهرسازی برای طی مراحل تصویب از نظر شهرسازی، برآورد هزینه های اجرایی بر اساس طرح نهایی مصوب برای تنظیم قرارداد نهایی و اجرای طرح آماده سازی بر اساس قرارداد منعقده است .

در این توافقنامه اداره کل راه و شهرسازی نیز متعهد به تسریع در تصویب طرح نهایی در کمیسیون های مربوطه شهرسازی و تنظیم و ابلاغ قرارداد آماده سازی بوده و بعد از اتمام مراحل فوق قرارداد آماده سازی در قالب پیمانکاری نقدی یا غیرنقدی مطابق شیوه جاری سازمان ملی زمین و مسکن بین ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تنظیم و ملاک انجام عملیات آماده سازی خواهد بود .

این طرح در۵۷ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفری در سطح آذربایجان شرقی اجرا می شود و تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۵ نفر در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند .

قرعه کشی واگذاری قطعات تفکیکی و کلنگ زنی طرح اقدام ملی برای اولین بار در آذربایجان شرقی در شهرستان بستان آباد و سپس قرعه کشی ۹۲ واحد مسکونی بین متقاضیان شهرستان میانه برگزار شده است.