شناسهٔ خبر: 85645 - سرویس استان‌ها

آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برای ساماندهی راهسازی شهرستان بویین میاندشت

بویین میاندست ،اصفهان معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: توسعه شهری بویین میاندشت نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است، در این راستا اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان پیگیر رفع مشکلات و ساماندهی موارد مرتبط با حوزه کاری خود بوده لیکن حمایت مسئولین شهرستان و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط می تواند عمران و توسعه شهری این شهرستان را سرعت بخشد.

 بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) در خصوص نابسامانی محورهای ورودی و خروجی شهرستان بویین‌میاندشت اذعان داشت؛ براساس قوانین احداث کمربندی‌ها، می‌بایست ورودی و خروجی مناسبی برای شهرها در نظر گرفته شود. اما با وجود تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جهت ایمن‌سازی و ساماندهی این محور، تا کنون این مهم صورت نگرفته است.  

وی افزود ورودی شرقی بویین‌میاندشت از سمت داران نیاز به یک تقاطع غیر همسطح دارد که احداث باند دوم داران-الیگودرز از پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است. که پس از پیگیری‌های بعمل آمده مشخص شد جهت احداث این تقاطع نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است. که در صورت تامین اعتبار نسبت به اجرای آن اقدام می شود.  

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان، خاطرنشان کرد طی بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از این محور، شهردار بویین‌میاندشت پیشنهاد احداث میدان، با مشارکت شهرداری را ارئه داد که مصوب شد طرح پیشنهادی حداکثر تا یک هفته توسط شهرداری به اداره‌کل راه و شهرسازی استان جهت تصویب ارسال شود اما متاسفانه تا کنون علیرغم پیگیری‌های بعمل آمده این اقدام صورت نگرفته است.

وی در خصوص احداث رمپ‌ولوپ‌های پل زیرگذر امام علی این شهرستان تشریح کرد؛ اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به احداث دهانه تقاطع غیرهمسطح در محل تقاطع، محور افوس به بویین‌میاندشت با محور داران–الیگودرز به همراه ۳.۵ کیلومتر راهسازی اقدام کرده که اعتبار هزینه شده آن بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال است.  

شاهسوندی با بیان اینکه راههای دسترسی به این "پل" تاکنون آزادسازی نشده اند اذعان داشت: راههای دسترسی به "پل" از سمت شمال با اراضی کشاورزی شهر بویین‌میاندشت، لوله گاز و آب محله ششجوان تداخل دارد که آزادسازی آنها در تعهدات مسئولین شهرستان است. که متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد تا کنون آزادسازی انجام نشده.  

وی تصریح کرد علیرغم مشکلات موجود و عدم آزادسازی راههای دسترسی، این اداره‌کل، جهت رفع موقتی مشکل تردد اقدام به احداث رمپ‌ِموقت با دوربرگردان در بلوار منتهی به شهر بویین‌میاندشت کرده است و با هدایت ترافیک سعی شده محور بازگشایی شود که در حال حاضر مورد استفاده هموطنان عزیز قرار گرفته است.   

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل آمادگی آن را دارد که در صورت آزادسازی اراضی کشاورزی و معارضین موجود در طرح توسط مسئولین شهرستان نسبت به تکمیل راههای دسترسی اقدامات لازم را انجام دهد افزود؛ توسعه‌شهری بویین میاندشت نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است، در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان پیگیر رفع مشکلات و ساماندهی موارد مرتبط با حوزه‌کاری خود بوده لیکن حمایت مسئولین شهرستان و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط می‌تواند عمران و توسعه‌شهری این شهرستان را سرعت بخشد.   

وی همچنین در خصوص عدم پرداخت خسارت به کشاورزان شهرستان بویین‌میاندشت که جاده از زمین‌های آنان گذر کرده است تصریح کرد: احداث باند دوم داران- درود- الیگودرز از تعهدات شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است لذا بررسی این موضوع می‌بایست از آن شرکت صورت پذیرد.