شناسهٔ خبر: 85654 - سرویس مسکن و شهرسازی

اهم اخبار حوزه مسکن در هفته ای که گذشت

صندوق های زمین و ساختمان احیا و فعال می‌شود/تسهیلات مسکن جوانان ۶۰ درصد افزایش یافت/قراردادهای رسمی تا پایان دی‌ماه مشمول دریافت وام ودیعه مسکن

شهر تهران افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات مسکن جوانان، پرداخت وام ودیعه مسکن به ثبت نام شدگان دارای قراردادهای رسمی تا پایان دیماه، احیای صندوق های زمین و ساختمان و تاکید وزیر راه بر تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی از اهم اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

متقاضیان مسکن ملی سریعتر تعیین تکلیف شوند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست پیگیری طرح اقدام ملی مسکن از احیا و فعال شدن صندوق های زمین و ساختمان خبر داد و گفت: متقاضیان مسکن ملی، هرچه سریعتر تعیین تکلیف، شوند. عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، علاوه بر طرفیت بخش خصوصی از ظرفیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت توسعه مسکن، نیروهای مسلح و تمامی دستگاه ها استفاده شده و همه دستگاه ها به شکل یکپارچه آماده خدمت رسانی در خصوص اجرای مسکن ملی هستند.

قراردادهای رسمی تا پایان دی‌ماه مشمول دریافت وام ودیعه مسکن

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام این مطلب که قراردادهای رسمی تا پایان دی‌ماه مشمول دریافت وام ودیعه مسکن هستند، از تکمیل مدارک ۵۰۰ هزار متقاضی دریافت وام ودیعه طبق آخرین آمار خبر داد. وی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا در آخرین جلسه خود پرداخت وام ودیعه مسکن را تا دیماه امسال تمدید کرد، گفت: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکنی که تا پایان دی‌ماه قرارداد اجاره‌شان منعقد شود برای سال جاری می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر ثبت‌نام جدید در خصوص وام ودیعه مسکن انجام نمی‌شود، توضیح داد: افرادی که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند ساماندهی می‌شوند و مبالغی که برای پرداخت وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده به متقاضیان واجد شرایط به مرور و تدریجی پرداخت خواهد شد.

تسهیلات مسکن جوانان ۶۰ درصد افزایش یافت

محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن جوانان افزایش ۶۰ درصدی یافته است، بخشی از جزییات این طرح را اعلام کرد. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اعلام اینکه صاحبان اینگونه حساب می‌توانند برای خرید یا ساخت مسکن از این حساب استفاده کنند، به متفاوت بودن سقف‌های تسهیلاتی در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها، اشاره کرد و توضیح داد: سقف پرداخت تسهیلات مسکن جوانان در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرها شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه، ۳۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۹۰ میلیون تومان است.

تدبیر دولت دوازدهم در طرح اقدام ملی و افزایش امید مردم برای خانه‌دار شدن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان هرمزگان از پروژه‌های طرح اقدام ملی و مسکن مهر این استان بازدید و در جریان آخرین مراحل انجام این پروژه ها قرار گرفت. در این سفر وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته و تاکید بر پیشرفت هرچه‌سریع‌تر پروژه طرح اقدام ملی مسکن ابراز امیدواری کرد پروژه مذکور تا پایان دولت دوازدهم به مرحله قابل توجه‌ای دست پیدا کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در سمت خود ابقا شد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حکمی حبیب اله طاهرخانی را برای ۳ سال دیگر به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید ابقا کرد.

تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت ۳۲۷ هکتار

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد استان فارس و تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت ۳۲۷ هکتار، در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، تخصصی و ارتباطات بین المللی دو طرف به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه طرفین در برگزاری کارگاههای آموزشی، جشنواره ها، سمینارها و دوره های تخصصی و همایش های علمی مشترک در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

رفع نواقص پروژه‌های شهرجدید هشتگرد با تغییر در ضابطه‌ها

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر طی بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرجدید هشتگرد بر ضرورت رفع مشکلات مردم تاکید کرد و اظهار داشت که با تغییر در ضابطه‌ها به نفع مردم، نواقص برطرف خواهند شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات و سازمان بنادر

همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی و در راستای تقویت همکاری، تبادل تجارب و دانش میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی، تفاهم‌نامه علمی- پژوهشی منعقد شد.

تاخیر کنندگان دریافت کارت قسط در مسکن مهر پردیس جریمه می‌شوند

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: علی‌رغم اطلاعیه‌های قبلی تاکنون این مالکان برای دریافت دفترچه اقساط مراجعه نکرده اند و در صورت تاخیر متحمل جریمه خواهند شد.

رفع ۲۰۰۶ مورد تعرض به اراضی دولتی در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۹ از مجموع ۲ هزار و ۷ مورد تعرض به هزار و ۶۱ هکتار از زمین های دولتی، جز در یک مورد بقیه موارد با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استانها رفع تعرض فوری شده است.