شناسهٔ خبر: 85743 - سرویس استان‌ها

اراضی ملی به ارزش ۵۱ میلیارد ریال در استان اصفهان رفع تصرف شد

علیرضا قاری قران ،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: به منظور صیانت ازاراضی دولتی چهار مورد رفع تصرف از اراضی ملی استان اصفهان با هدف حفظ حقوق بیت‌المال اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  اذعان داشت: با دقت، هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت از اراضی استان، چهار مورد تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های خوانسار، آران و بیدگل و سمیرم رفع تصرف فوری و به دولت بازگردانده شد.  

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی در مجموع  ۵۱ میلیارد ریال است گفت: مساحت اراضی بازپس گیری شده حدود ۱۶ هزار مترمربع بوده که شامل دو هزار مترمربع اراضی در هرستانه خوانسار، دو هزار مترمربع اراضی در شهرک سلیمان صباحی آران و بیدگل، پنج هزار مترمربع در فاز پنج علاقه‌بند آران‌و بیدگل و هفت هزار متر مربع در خیابان میرزا رضا کرمانی سمیرم می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهانتاکید کرد: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات، نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت‌زنی در اراضی ملی بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.  

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.