شناسهٔ خبر: 85749 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:‌

افزایش نرم عملیات تخلیه و بارگیری بر روی كشتی مگا سایز در بندر شهید رجایی / جابه‌جایی رکوردهای عملیاتی برروی کشتی‌های کانتینری در بندر

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ارتقاء عملیات تخلیه و بارگیری برروی كشتی مگا سایز كانتینری وافزایش نرم عملیات ۱۸۱ با كس كانتینر در ساعت با همت و تلاش شبانه روزی كاركنان اپراتورترمینال دو كانتینری بندر شهید رجایی به ثبت رسید .

علیرضا محمدی كرجی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان این که در ایام اپیدمی ویروس فراگیر كرونا اپراتورهای بندر شهید رجایی ضمن رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی و درنظر گرفتن سلامت كاركنان با همت و حمیت در پایداری تجارت دریایی وتامین زنجیره كالای مورد نیازنقش بسزایی ایفا کردند، اظهار داشت:‌ بحث حمل و نقل دریایی و همچنین لجستیك كالا از مباحث راهبردی در زنجیره تامین كالا در كشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی هماهنگ در راستای اهداف توسعه پایدار و نیز تكیه برتوان و دانش متخصصان داخلی اقداماتی قابل توجهی در این خصوص به انجام رسیده است.

محمدی كرجی ران به افزایش نرم تخلیه و بارگیری كشتی اقیانوس پیما مگا سایز در ترمینال دو كانتینری  بندر شهید رجایی اشاره كرد و گفت:  با همت و تلاش شبانه روزی كاركنان اپراتورشركت خدمات دریایی و بندری این ترمینال در کمترین زمان ممکن و با بیشترین بهره‌وری نرم عملیات تخلیه و بارگیری در این ترمینال ارتقا یافته است .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به حجم عملیات کشتی اقیانوس پیما پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اظهارداشت: این كشتی ۱۳۵۰۰ TEU کانتینر و نرم استاندارد آن  ۱۰۳.۴ باکس کانتینر  در ساعت بوده که پرسنل عملیات اپراتور ترمینال دو كانتینری در بندر شهید رجایی موفق به کسب نرم ۱۸۱ باکس کانتینر در ساعت بر روی این شناور شده‌اند.

محمدی كرجی ران این موفقیت را مرهون برنامه‌ریزی مناسب، انسجام زنجیره عملیات، آماده به کاری تجهیزات و تکیه بر دانش و توان بومی دانست و گفت: شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی ظرف سال‌های گذشته بارها موفق به جابه‌جایی رکوردهای عملیاتی بر روی کشتی‌های کانتینری در این بندر شده‌اند  .