شناسهٔ خبر: 85808 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و شمالی/ تداوم کاهش دما در کشور تا پایان هفته/ امروز، رگبار باران و رعدوبرق در تهران

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف طی روزهای آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و شمالی خبر داد و خاطرنشان کرد که تا پایان هفته کاهش دما در کشور تداوم خواهد داشت.

کبرا رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز و فردا در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی افزود: همچنین طی امروز و فردا در بخش‌هایی از مرکز، شرق کشور، ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکز ارتفاعات کرمان هم بارش باران به شکل پراکنده و در مناطق مساعد هم خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: امروز شدت بارش‌ها را در بخش‌های مرکزی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و زنجان را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق دامنه‌های البرز ادامه خواهند داشت و در شمال غرب و غرب کشور نیز در روز پنج‌شنبه بارش به شکل پراکنده را خواهیم داشت.

به گفته وی روز جمعه نیز در دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل خزر، زاگرس مرکزی بارش باران رخ خواهد داد؛ اما طی این چند روز بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال کشور به شکل برف رخ خواهند داد.

رفیعی خاطرنشان کرد: امروز و فردا در استان‌هایی که در شمال کشور واقع‌شده‌اند و سواحل دریای خزر و ارتفاعات جنوبی البرز کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا اوایل هفته آینده نیز در شمال شرق کشور کاهش دما را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود و از بعدازظهر پنج‌شنبه و جمعه نیز بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس و به‌تدریج بخش‌های شرقی خلیج‌فارس مواج می‌شوند.

رفیعی گفت: امروز در تهران در بعضی از ساعات، شاهد رگبار باران، رعدوبرق و باد شدید خواهیم بود و حداکثر دمای امروز تهران به ۲۱ درجه خواهد رسید.

وی افزود: البته حداقل دمای صبح امروز تهران نسبت به دیروز ۷ درجه کاهش پیدا کرد و به ۱۳ درجه بالای صفر رسید.