شناسهٔ خبر: 85886 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

رشد ۲۱ درصدی صادرات مواد نفتی از بندر نفتی هرمزگان/ طرح های توسعه ای و عمرانی بندر شهید رجایی با قدرت در حال اجراست

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون ۸۷۰ هزار تن انواع مواد نفتی از بندر خلیج فارس صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره عملکرد ۶ ماهه بندر هرمزگان، اظهارداشت: در مجموع ۱۵ میلیون تن انواع مواد نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که در این راستا رشد ۶ درصدی محقق شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده ۶۱۰ فروند نفتکش در اسکله های مختلف بندر نفتی هرمزگان پهلو داده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ظرفیت های ایجاد شده در بندر خلیج فارس بعنوان مجموعه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که در حال فعالیت است اشاره داشت و گفت: این بندر با هدف افزایش و ارتقاء سهم کشور از بازار بانگرینگ، صادرات و واردات و ترانزیت  فرآوردهای نفتی احداث شده است.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: طرح های توسعه ای با مشارکت سازمان بنادر و همچنین جذب سرمایه گذار بخش خصوصی داخلی با قدرت در حال انجام است که می توان به احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح های مهم توسعه ای اشاره کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه اجرای عملیات ایررایزینگ به عنوان روشی نوین به منظور نصب سقف های فوق سنگین مخازن فرآورده های نفتی است، افزود: این فناوری توسط متخصصان ایرانی به اجرا در آمده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: بنا داریم این روش را برای تمامی مخازن بزرگ در حال ساخت در پایانه نفتی بندر خلیج فارس به اجرا درآوریم.