شناسهٔ خبر: 85887 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر اعلام کرد:

هیچ پروژه ای در سازمان بنادر و دریانوردی به علت تحریم و کرونا تعطیل نشده است/ رشد ۲۳ درصدی پروژه های تعمیرات اساسی در مقایسه با سال قبل/ بومی سازی ساخت قطعات و تجهیزات الویت سازمان بنادراست/ آماده به کاری بالای ۹۰ درصدی انواع تجهیزات در همه بنادر کشور

محمدرضا الهیار عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به رغم تحریم و تاثیرات شیوع کرونا هیچ پروژه‌ای در سازمان بنادر، چه در بخش عمرانی و چه در بخش تجهیزاتی، تعطیل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا الهیار در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پروژه های توسعه ای و عمرانی سازمان بنادر، به جهت مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و نرخ کالا و خدمات با تاخیر مواجه شد؛ اما هرگز تعطیل نشد.

وی تأکید کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته، در بخش اعتبار کل پروژه های تعمیرات اساسی نسبت به پروژه های احداثی، رشد ۲۳ درصدی داشته ایم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر، در خصوص تجهیزات و در صد آماده به کاری آنها، اظهار داشت: بررسی ها گواه آن است که درصد آماده به کاری تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی، دریایی و بندری، درهمه بنادر بالای ۹۰ درصد است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، الهیار با اشاره به رویکرد سازمان بنادر برای بومی سازی قطعات و تجهیزات در سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: رویکرد ساخت تجهیزات و قطعات در داخل کشور، از اولویت های جدی این سازمان است و با قدرت هرچه بیشتر نیز ادامه خواهد یافت.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی و قراردادی جهت پیشبرد پروژه ها" ؛ " برگزاری جلسات پیگیری پروژه ها در جهت حل به موقع معضلات پروژه ها" ؛ " بارگذاری صحیح و کامل اطلاعات در سامانه   CPMS" " و تأکید بر بهره برداری اصولی از دارایی های فیزیکی" را مهم ترین انتظارات معاونت مهندسی در سال جاری برشمرد.