شناسهٔ خبر: 85888 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

قراردادهای سرمایه گذاری در بنادر با شرایط روز بازنگری می شود/ قراردادهای زیان ده فسخ می شود / ​ضرورت افزایش سهم بنادر کشور از تجارت منطقه ای/ لزوم تسریع در خروج کالاهای متروکه و اساسی از بنادر ​

منتصر کوهساری عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بر بهره برداری و استفاده بهینه از تجهیزات و تاسیسات بندری تأکید کرد و گفت: نگاه راهبردی در بنادر باید به سمت افزایش سهم بنادر کشور از تجارت منطقه ای و افزایش میزان ترانشیپ به ویژه در بخش عملیات کانتینری باشد. ​

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، از تشکیل کارگروه پایش قراردادها در سازمان بنادر خبر داد و گفت: قراردادهایی که کاملا زیان ده هستند بایستی فسخ شود و در قراردادهایی که در مرحله فسخ قرار دارند باید که شرکت های جایگزین معرفی و قراردادها روز شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اعمال بسته های حمایتی از قراردادهای بندری و سرمایه گذاری در بنادر نیز گفت: بسته حمایتی از قراردادهای بندری، ناشی از غیر اقتصادی شدن آنها، اتخاذ شده و قابل بررسی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌ وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در بنادر، اظهار داشت: میزان کل سرمایه گذاری در بنادر با ۳۳۴ فقره سرمایه گذاری، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسریع در خروج کالاهای متروکه و اساسی از بنادر نیز تأکید کرد و گفت: کاهش میزان کالای متروکه در بنادر باعث افزایش انبارها و کاهش دموراژ (جریمه) کشتی ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی های بنادر کشور و نیروهای متخصص موجود، لازم است از این ظرفیت ها برای حضور در بنادر منطقه در شمال و جنوب کشور و تقویت مشارکت در جذب کالا برای امر ترانزیت بهره گیری لازم به عمل آید.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انتقال تجهیزات مازاد بندر امام(ره) به بنادر انزلی و نوشهر با رویکرد مدیریت کالاهای اساسی، گفت: این کار تاثیرات مطلوبی داشته و شاخص های عملیاتی را ارتقاء داده و رضایت مشتریان را فراهم کرده است.